Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

W
Hästvård Hej! Min häst har haft knäldesinflammationer och jag tänkte testa de omtalade back on track skydden men jag undrar bara NÄR ska man...
Svar
8
· Visningar
3 226
Senast: MonteRose
·
V
Hästvård Flytta gärna tråden om den ligger fel. Har fått pappret från vet idag att min häst är utdömd:cry: men h*n har skrivit fel färg. H*n har...
Svar
3
· Visningar
696
Senast: Alexandra_W
·
C
Hästvård Hej! Det är nämligen så att jag ska ta hand om ens häst när hon är bortrest och jag har bara ridit ca ett år xd Jag skulle gärna vilja...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: CorneliiaaG
·
M
Hästvård Hej på er alla! Hur får jag mina skimmlar rena igen efter betet? De har bla kåda i pälsen... Har ni några tips så tar jag tacksamt emot :)
Svar
2
· Visningar
729
Senast: Miss
·
  • Låst
Hästvård Nu så har jag varit ute och verkat en unghäst. Här är litet bilder...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
14 763
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Var på min första hoppträning med min killes 5 åriga halvblods val. Det tog inte många minuter fören jag fick några hintar från folk att...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
19 216
Senast: theresesandberg
·
A
Foder & Strö Någon som vet vad man kan använda för foder till en seg häst för att få den att bjuda mer vid ridningen?
Svar
9
· Visningar
8 904
Senast: aetm
·
A
Foder & Strö Har just läst en tråd där en person (och h*n är inte den enda ...) tvärsäkert slänger ur sig "sanningar" om olika fodertillskott (och...
Svar
13
· Visningar
1 412
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min pålle har på bara ett par timmar fått rinnande ögon som ser lite svullna ut. Han försöker även klia sig. De ser inte röda ut och det...
2
Svar
27
· Visningar
7 204
Senast: Qosack
·
J
Hästvård För några dagar sedan upptäckte jag ett förändrat bettende när jag ryktade mitt arabsto. Helt plötsligt så högg hon emot mig! Hon som i...
Svar
12
· Visningar
2 949
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har en flaska med cold gel stående. Nu behöver jag använda den, men då såg jag att den gick ut i augusti 2007! Går det inte att...
Svar
2
· Visningar
723
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Hästen fäller i mängder för tillfället :confused: Känns helkonstigt att han börjar sätta päls redan?! Fler hästar som ruggar nu?
Svar
18
· Visningar
1 331
Senast: pinky
·
Hästvård vet inte om tråden borde ligga i sjukvård eller hästhantering men vi lägger den här och så får den väl flyttas isf. hästen fick för...
2
Svar
22
· Visningar
1 990
Senast: MalinSophia
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter av detta foder? Är det ett ok foder? Smakligt, fräscht osv? Jag har ett sto som är väldigt känslig för...
Svar
12
· Visningar
1 266
Foder & Strö Har hört att det hjälper till att smörja lederna. Ngn som har provat det? Blev det ngn skillnad? Var får man tag i det om man vill...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 377
Senast: Skalmeje
·
Hästvård Vad är involverat i utsträckande fasen av has/bakben ? Är mitt i en utredning och konstaterat är att inga som hellst reaktioner ömheter...
Svar
18
· Visningar
3 254
Senast: TITTI
·
Hästvård hej, började fundera på dessu huggormar, hittade ingen tråd så jag startar en nu! har själv aldrig varigt med om att hästen blivit biten...
2
Svar
28
· Visningar
7 572
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Behöver lite hjälp att hålla tunga rätt i mun för nu har jag så många olika datum. Jag har 1 häst som grundad och klar, ska ha...
Svar
7
· Visningar
860
Senast: lil-sis
·
Hästvård Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna ge en indikation på om nedanstående blodprovsvärden tyder på en infektion?? Eller...
Svar
2
· Visningar
9 694
Senast: puppan2
·
I
Foder & Strö Hej! Mitt sto är en mardröm att rida när hon brunstar. Hon vägrar när hon ska hoppa, är seg som ett gammalt tuggumi och är HELT...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: klars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka