Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag är väldigt orolig för min ena häst i dagsläget och tänkte att jag kunde kanske få lite tips om vad det kan va här. För en dryg...
Svar
9
· Visningar
1 354
Senast: TITTI
·
Foder & Strö http://www.expertsvar.se/pressmeddelande?prid=11619
5 6 7
Svar
124
· Visningar
10 774
Senast: Oceanien
·
Foder & Strö I år trodde jag det skulle bli jättebra värden i höskörden. Det var torrt och soligt precis efter midsommar. Högre proteinvärden var vad...
2
Svar
29
· Visningar
3 349
Senast: Eme_liie
·
H
Foder & Strö Har ett stoföl på 8 veckor som är lite tunn. Verkar som om mitt sto mjökar "lättmjölk":crazy:. De har gått på sommarbete sedan fölet var...
Svar
6
· Visningar
1 089
S
Hästvård Min tjej har fått nått konstigt "sår" på bakbenet och jag kan inte riktigt komma på vad det kan vara :confused: Det finns inget i hagen...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Eme_liie
·
H
Hästvård Hej! Min medryttarhäst och hennes små kompisar får små ägg på framför allt benen men även på andra ställen. De ser ut som små små...
Svar
18
· Visningar
2 245
Senast: HallonDoft
·
S
Hästvård ok, min ponny har diagnosen kutan lymfosarkom, dvs cancer i lymfkörtlarna under huden(typ).. hon fick nu i veckan ögoninfektion som...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: sinner
·
Hästvård ja vad tycker ni om att kastrera nu på sommaren? för-/nackdelar? mvh/nihe
Svar
18
· Visningar
1 776
Senast: mylan
·
Hästvård Vår häst hade två överben på skenbenen när den köptes. Tyckte att överbenen hade en konstant storlek det första halvåret, men nu...
Svar
9
· Visningar
2 030
Senast: coari
·
Foder & Strö Svårt att svara på kanske, men ungefär hur mycket väger 1 liter lucern i pelletsform?
Svar
8
· Visningar
2 893
Senast: Praefatio
·
Hästvård Fick i uppdrag av hovis att köpa gipslindor och någon form av gips/plast skivor som man väter och som sedan härdar bättre än bara...
Svar
4
· Visningar
1 252
Senast: sita
·
M
Hästvård Någon som varit med om att hästen bli "stel" i benet efter att hovslagen varit?? Jag har inte ägt min häst så länge drygt ett år, och...
Svar
8
· Visningar
1 194
Senast: Inte_Ung
·
M
Hästvård Hejsan! Har 2 minishettisar hemma, ett sto och sonen som är vallack! Vallacken har inte tappat sin vinterpäls än. Bara på halsen och...
Svar
15
· Visningar
7 716
Senast: Mandiiz
·
L
Foder & Strö Vilken analys är bäst: (förutom att den ena faktiskt inte säger lika mkt som den andra ;))...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: LuckyLady
·
Hästvård Jag har för en liten tid sedan fått hem en liten shettis med väldigt udda form/belastning på sina bakhovar. Han belastar enbart utsida...
Svar
11
· Visningar
2 258
Senast: anhe
·
Hästvård Ska hämta hem min häst imorgon med gipsad hov och behöver någon slags hovpåse att ha över så gipset skyddas. Finns det någon slags...
Svar
2
· Visningar
1 347
Senast: Giganten
·
E
Hästvård Har läst igenom några trådar vad gäller vaccinationer, men tyckte inte jag hittade svaren på mina frågor. Tänkte höra lite med er vad...
2
Svar
28
· Visningar
11 316
Senast: Sar
·
Hästvård Ja vad tycker alla ni bukare? Vilket är egentligen det bästa schampot? Skriv gärna utförligt + - också! Om någon har erfarenhet av...
Svar
4
· Visningar
1 413
Senast: jessivega
·
Hästvård Min häst är väldigt torr framför allt i trakterna på framhovarna (nedanför ballarna). Jag har också noterat några mindre traktsprickor...
Svar
13
· Visningar
2 352
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jag har min häst 2 minuters bilväg från distriktarnas station, ändå tar de ut 400 kronor i reseavgift varje gång de kommer. Sen...
Svar
5
· Visningar
858
Senast: ZOFUS
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka