Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Jag var och röntgade min häst i maj och det visade sig att han hade kraftig hovbroskförbening på ena fram. Enligt röntgenbilden skulle...
Svar
10
· Visningar
2 457
Senast: fundersam
·
Hästvård Jag har aldrig varit med om sådana här mängder av flugor förut, de är helt tokiga. Fick inhandla en flugluva till nordsvensken trots att...
Svar
18
· Visningar
4 598
Senast: Miss_Laari
·
M
Hästvård Pållen lyckades fastna i täcket och fick ett sår i karleden. Inte speciellt ljupt utan mer av ett skrubbsår, men det sitter ju så dumt...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: skuggi
·
B
Hästvård Jag antar att det är väldigt dumt att köpa en häst med spatt eller!? Vad kan och vad kan inte hända? Problem? Kusen ifråga är en...
Svar
16
· Visningar
19 661
Senast: Snyggve
·
Hästvård Nån som har nåt bra medel mot flugor (broms, knott och mygg har jag äntligen lyckats besegra nu i sommar) :devil::devil: Dom är...
Svar
4
· Visningar
2 513
Senast: Youmeoh
·
Foder & Strö Det är så att vi har klippt/putsat en äng där det var massor av ogräs, det är bete för hästarna, men de äter inte upp där de bajsat så...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Gullan86
·
Hästvård Har ett varmblodssto på 8 år som jag nu haft i ca ett år. När hon kom till mig slet hon sina bakskor (ffa höger) extremt mycket på...
Svar
3
· Visningar
1 591
Senast: Hovis
·
Hästvård Har precis fått 7 dagars penicillinkur utskrivet till ponnyn. Första sprutan gav veterinären sen ska vi sköta det själva. De går på bete...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 775
Senast: ZOFUS
·
Foder & Strö Ni som ställer in hela hösilagebalar i hagen, eller som fyller på med väldigt mycket hö på en gång, hur gör ni för att undvika spill...
Svar
1
· Visningar
748
Senast: ameo
·
Hästvård Tänkte bara göra en helt ovetenskaplig undersökning här...Vi har tittat på en häst som reagerade en halv grad på böjprov. Äg åkte till...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: coari
·
L
Hästvård Hej jag vill bli hovslagare men jag vet inte riktigt hur man utbildar sej jag är 14 år (alltså har jag några år kvar innan gymnasiet)...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: Emelei
·
C
Hästvård Hästen blev riden i måndags och visade då ingen hälta, men på tisdagsmorgonen jättehalt höger fram på grusväg men syntes ingenting av...
Svar
1
· Visningar
632
F
Foder & Strö Hej! Finns det fler bra foderstatsprogram att köpa än PC horse? Jag vet att det finns gratisprogram men jag undrar som sagt om det finns...
Svar
8
· Visningar
1 035
Senast: frid
·
C
Hästvård Ska till veterinären på tisdag med vår ponny som blev halt helt plötsligt en dag för två månader sedan på vä framben, Hade varit i...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: caspar
·
Hästvård Min ponny har gått på ett bete han inte riktigt tålde. Han samlade på sig vätska i kroppen, ffa i mankammen som känns "skvalpig", lite...
Svar
3
· Visningar
1 560
Senast: Elute
·
Hästvård Eftersom min häst fått ett äckligt sår i ansiktet så har jag börjat fundera på om min blåspray inte är lite för kass... Jag har en...
Svar
8
· Visningar
3 834
Senast: Draumsyn
·
S
Hästvård Har insett att min apotekslåda i stallet inte är så välfylld längre som den borde vara, den behöver fyllas på, så jag är intresserad av...
2
Svar
20
· Visningar
2 443
Senast: Sassa
·
F
Foder & Strö Hur gör ni om hästen går på bete 24 h per dygn och får för höga värden på fosfor, och flera mineraler och spårämnen, t e x...
2
Svar
25
· Visningar
2 101
Senast: Tora
·
H
Hästvård ursäkta min lilla konstiga fråga, men det kan vara bra att veta ;) kan hästar äta sallad? Och vinbär? Som man har odlat själv alltså...
Svar
12
· Visningar
5 371
Senast: hippihopp
·
S
Hästvård Vad kostar det? Hästen ska behandlas med det i 6 dagar nu.. Ska snart åka o hämta ut det. Men är nyfiken på hur mycket det kommer gå...
Svar
16
· Visningar
10 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka