Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jag har en häst som har jättetrasiga hovar för tillfället, hon går ute dygnet runt nu i sommar och jag antar att det kan ha något med...
Svar
8
· Visningar
1 231
Senast: Balaton
·
L
Hästvård Nu är det såhär att jag är inte någon expert på hästar så jag letade upp detta forumet för jag tror säkert det finns många experter där...
Svar
18
· Visningar
4 746
Senast: coari
·
M
Foder & Strö Jag behöver hjälp för att översätta hur mycket rent kalk som min "påse" innehåller per kilo för att kunna räkna ut hur mycket jag skall...
2
Svar
27
· Visningar
3 192
Senast: mont_è
·
Foder & Strö Finns här nån som vet om kalciuminnehållet i Kwickbeet är det samma som i Betfor?
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Havregryn
·
Hästvård Nån som har råkat ut för svullna ben när man börjat ge korn eller annat foder? Hur har dom då svullnat, hur har svullnaden sett ut? Gett...
Svar
9
· Visningar
1 082
Senast: PrincessAsk
·
M
Hästvård Hej! Av ren nyfikenhet undrar jag vad NI anser man ska vaccinera sin häst mot? Vad brukar ni ge för mineraler/annat tillskott...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: Kiwifrukt
·
T
Hästvård Har glömt om märket på sömmarna skall vara utåt eller inåt när man slår på en sko. Någon som minns ? :)...
Svar
7
· Visningar
7 120
Senast: mumin
·
Hästvård Mina lexikon räcker inte till. Jag undrar vad detta betyder på svenska exertional rhabdomyolysis syndromes och polysaccharide...
Svar
5
· Visningar
1 724
Hästvård Trots många år i branschen har jag (tack och lov) väldigt begränsad erfarenhet av hovbölder, och har nu en häst med lite konstiga...
2
Svar
21
· Visningar
2 547
Senast: pomona
·
Foder & Strö Har suttit och försökt förstå allt det här med analys, MJ, kvot m.m. Men jag begriper ingenting. Visst förstår jag att det står för...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Flaekja
·
Hästvård Nu som det är så varmt svettas hästarna jättemkt. Är det bäst att ge någon elektrolytprodukt eller räcker det med vanligt salt?
2
Svar
23
· Visningar
5 121
Hästvård Som jag INTE hittar svar på när jag sökte på FÅNG. Skrivit förut om vår connemara maxad D-ponny som fick lätt fång i maj, hon...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 006
Hästvård Ska ev. ställa min häst på lösdrift till hösten efter betet. Hon har aldrig stått på lösdrift förut men tror det skulle passa bra då hon...
Svar
7
· Visningar
777
Senast: Carroo
·
M
Hästvård Hej! Vår ponny fick sin Kissing spines-diagnos för ca ett år sen. Är "frisk" nu men hur tränar man för att det inte ska komma tillbaka...
Svar
3
· Visningar
838
Senast: Illiana
·
Hästvård Ponnyn går på sulfa ytterligare 5 dagar (får ej ta penicillin). Hade veterinären ut i dag igen och hon vill fortsätta sulfabehandlingen...
2
Svar
21
· Visningar
2 683
Senast: Qosack
·
L
  • Låst
Hästvård Japp, hur blir man veterinärvårdsassistent? Vad behöver man för utbildning i ryggen? ;)
Svar
1
· Visningar
640
Senast: Pazuzu
·
A
Hästvård Min halvblodshäst blev extremt öm i höger fram efter senaste verkningen. Han är barfota, har varit barfota bak men skodd fram till och...
2
Svar
22
· Visningar
6 309
Senast: Nea_
·
S
Hästvård När kan man vänta sig se resultat av fodergivor på mager häst? Allt är undersökt och hästen har inga åkommor el. sjukdomar, den behöver...
Svar
12
· Visningar
1 007
Senast: pimy
·
Foder & Strö En liten fråga angående skörd av silage och TS. Är det lättare att ta in ett silage med säg 40 - 45% TS (dvs rejält blött), än att ta in...
Svar
2
· Visningar
814
Hästvård För en vecka sedan stallade jag upp min häst som knappt stått på stall innan. Han ska stå där ett par veckor och sedan släppas ut på...
Svar
7
· Visningar
1 022
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka