Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård Fortsätter diskussionen här gällande användandet av receptbelagd medicin eftersom tråden om tappskor snart låses pga detta. Jag...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
14 355
Senast: norrland65
·
Hästvård Vad är syftet med att ha sidotåkappor? Vad har hästen för problem när man väljer att sko med sådana skor? Vet inte om jag sätter rätt...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 883
Senast: Zizzy
·
Hästvård Är det någon som har något bra tips på medel att ha runt ögonen på hästen för att slippa flugor? Flyweil och flughuva har provats med...
Svar
2
· Visningar
1 005
Senast: lulski
·
Hästvård Hej! Hur mycket kostar en veterinärbesiktning med röntgen på en d-ponny ? :)
Svar
3
· Visningar
2 249
Senast: Carroo
·
Hästvård Jag upptäckte att min tvååriga hingst har en knöl på hasspetsen och jag funderar på om det kan vara en galla. Den är mjuk och han har...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: M-oaa
·
Foder & Strö Hästen går ute i gräshage på dagen och inne på natten. Äter lika mycket kraftfoder som tidigare (Krafft Grund), men behöver mer energi...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: Luleå
·
D
Hästvård Jag såg en ponny på en ridskola idag, som tävlade en klubbtävling i hoppning. Jag har visserligen aldrig sett en triangelmärkning, men...
2
Svar
31
· Visningar
5 788
Senast: angel76
·
Hästvård Pållen är numera såpass känslig att minsta lilla gör att det blöder i karleden...:mad: Solen ? Han har tre vita hovar. Hur gör ni för...
Svar
7
· Visningar
1 874
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min 3åriga ponny har fått någon konstig svullnad på benet som inte vill ge med sej. Han stod två veckor sen skrittade jag på han två...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: zanque
·
Hästvård Jag sprayar och sprayar men broms och blinnnigar verkar skita i det och förföljer oss i stora svärmar, hästen blir helt förtvivlad och...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
12 773
Senast: fraaida
·
L
Hästvård Nu har hon visat hälta i ett par dagar och jag funderar nu på vad det egentligen kan vara och om en veterinär bör tas ut. Mitt...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: -Lilla My-
·
Hästvård Hej! Jag ska avmaska min häst idag, med Noromectin. (Han hade 1500 epg när vi gjorde kolla masken så vi avmaskar var 4e vecka nu under...
Svar
18
· Visningar
6 333
Senast: Snowball
·
Hästvård En häst i stallet låter konstigt, det är ett grumlande läte, jättesvårt att beskriva. Låter lite som när det kurrar i magen, fast mycket...
Svar
4
· Visningar
2 617
Senast: Elina8
·
S
Hästvård Jag har en shettis som har börjat hosta en del. Han har gjort det ca två veckor. Han har ingen feber, är pigg och fin annars. Har hört...
Svar
1
· Visningar
547
Hästvård Hjälp.. Ponnyns rosa mule (känslig för sol, smörjs med solhelosan på soliga dagar) börjar breda ut sig. Han har en bläs som slutar...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Cheran
·
Hästvård Har totalt glömt bort hur man räknar ut hästens vikt. Någon som har formeln? Jag vet att man använder sig av bröstomfång samt längden...
Svar
4
· Visningar
1 117
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Har fått Rhus tox av homeopat, men jag undrar om någon fått bättre resultat av graphites, eller för den delen av ngt annat homepatpreparat?
2
Svar
24
· Visningar
4 198
Senast: Boj
·
Hästvård Har vart och kollat på en 5-åring som hade kotledsinflammation som 3-åring som enl. uppgift delvis ska ha berott på växtvärk. Hon har...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 131
Senast: Tora
·
Hästvård Jag undrar om det finns ett shampoo til svarta hästar. Jättetacksam för svar!
2
Svar
25
· Visningar
3 677
Senast: LinnK
·
Foder & Strö Min sambo har från flera håll fått höra att vi e korkade som fortsätter köpa Hö till våra hästar, och att det skulle bli så mkt...
2
Svar
23
· Visningar
2 608
Senast: yvobos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2