Hjälp mot diarré orsakad av sulfa.

Sv: Hjälp mot diarré orsakad av sulfa.

Veterinären i HB hade haft många av dessa fall och när vi berättade att hästen fått sulfa så förberedde hon oss på de värsta. Stoet som dog fick behandling för ett sår som var infekterat, hon hade dessutom föl vid sidan.

När våra få sulfa nu (vi har hingststation så det förekommer lite oftare) få de ProEquo och går i egen hage med extra hö och lucern/kraft rehab. Risken skall är tydligen mindre om hästen äter bra och regelbunden och gärna något foder som stoppa upp lite.

Sv: Hjälp mot diarré orsakad av sulfa.

Thats it!!! Nu vågar jag inte ge mer!!!

Hon är bra i sitt infekterade 'rumpsår' nu men benet består. Visst lite varigt är det men jag oroar mig nu mer för sulfans inverkan än det lilla såret på benet. Får ringa veterinären i morgon, det får bli klinik helt enkelt!!!

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
15 497
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 784
Senast: Luleå
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar