Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Ja, som rubriken säger, har någon provat Cartivet? Det skall vara bra för lederna enligt vad jag förstår. Har sökt här och googlat men...
Svar
2
· Visningar
883
Senast: Balahé
·
Foder & Strö hej, har lite betfor kvar som jag köpte våren 2008 och gav under sommaren då. Sen har den stått i källaren, kallt alltså ett år tills...
Svar
1
· Visningar
1 791
Senast: KillerQueen
·
H
Hästvård Tycker ni att det är ett måste att hästen går på fri tillgång till hö på lösdriften? Kan man ge hästen mat morgon,lunch,middag,kväll då...
2
Svar
34
· Visningar
2 363
Senast: Heulwen
·
R
Hästvård Hej! Min arab har fått en senskada och jag blev tipsad om Back on Track. Jag har nu börjat använda Benpaddarna. Skadan sitter på ett...
Svar
5
· Visningar
2 459
Senast: Oceanien
·
M
Hästvård Är ny här på forumet och är inte riktigt hundra på vart alla trådar ska ligga, men chansar här. ;) Jag ska hyra min första ponny nu...
Svar
2
· Visningar
630
Hästvård hade kiropraktorn ute i tisdags och han hittade lite låsningar i länden och höger bog som han rättade till. hästen skulle sedan vila på...
2
Svar
39
· Visningar
5 403
J
Hästvård Hej, har en 9 årigt fullblod. när hon kom till mig var hon nästan helt omusklad och de muskler hon ändå hade var väldigt spända, hon...
Svar
7
· Visningar
1 034
Senast: Breccia_
·
S
Hästvård Det har varit så torrt ute nu så min hästs hovar har börjat spricka. Det börjar nerifrån och går snett upp mot sömmen liksom. Vid förra...
Svar
15
· Visningar
1 996
Senast: Qosack
·
Hästvård Kan börja med att säga att vi har kliniktid efter 15 idag så ingen funderar varför jag inte ringt veterinären. Mitt 6 åriga...
Svar
6
· Visningar
1 782
Senast: Eliza
·
Hästvård I dag så har vi haft veterinären här ute för att behandla mitt halvblod för kolik. Efter 4 timmar hade det fortfande inte släppt utan...
Svar
17
· Visningar
2 124
Foder & Strö Min häst har tråkigt på sin konvalescens i sjukhage. jag vill ge den något att pilla på fick äppelkvistar av grannen - men efter tips...
Svar
13
· Visningar
8 352
Senast: Emmah.S
·
J
Foder & Strö Hej, vet att det redan fins trådar med tips att gå upp i vikt men min häst är i fråga 26 år :D så det blir inte riktigt samma sak.. Han...
2
Svar
24
· Visningar
5 782
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Foder & Strö Hejsan! Jag såg nu i granngårdens blad att dom kommit ut med någe havrefritt muslifoder som tydligen ska vara bra enligt dom :p...
2 3
Svar
43
· Visningar
14 703
Senast: lewellyn
·
Foder & Strö Häromdagen bar jag 25 halmbalar från en transport till stallet och staplade dom fint i en box, och då började jag fundera över vad en...
Svar
9
· Visningar
9 809
Senast: Eme_liie
·
Hästvård Jag visste inte riktigt vart jag skulle posta denna tråd, moderator får gärna flytta på den isåfall. Jag undrar hur ni, främst i...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: M-oaa
·
E
Hästvård När kyler du din hästs ben? Hur? Vanligt vatten? Hur länge spolar du då? Kyllera? Kylliniment? Annat? Ja, hur gör ni när ni...
Svar
6
· Visningar
812
Senast: _Runaway_
·
H
Hästvård Min häst har fått sjukt mycket mugg. Grejen e de att hagen är super fin, inte blöt, inte nåt som får mugg att komma upp. Testa de...
2
Svar
39
· Visningar
3 540
Senast: Hairspray
·
Hästvård Är de endast till för att boka tid och dyl. eller är de även till för rådgivning?
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Trollsan
·
Hästvård Min ponny har börjat hosta och snora litegrann men han har ingen feber. Han går ute dygnet runt i stora sommarhagen och vädret växlar...
Svar
1
· Visningar
655
Senast: jassica
·
E
Hästvård Jag vill veta när du lindar din hästs ben? I hagen? Ridturen? Boxen? Osv. Jag vill också veta varför du lindar!? Och vad du har...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: chira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka