Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag kan omöjligt vara ensam om det här problemet. Min ponny har tjock man, svans och päls och framför allt MYCKET man och svans. Den är...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Z
Hästvård Vad kosta en hel röntgen på c-ponny ungefär?
Svar
6
· Visningar
1 865
V
Hästvård Har en treåring som jag håller på att rida in. Vi har nyss börjat och alltså inte kommit så långt. Funderar om jag ska sko henne bak...
2
Svar
39
· Visningar
3 913
Senast: Hovis
·
P
Hästvård Jag ska betäcka mitt sto (varmblod, 12 år) med en arab hingst hade jag tänkt och jag har två hingtar att välja på. Det är bara det att...
2
Svar
32
· Visningar
4 130
Senast: Pysslan
·
Hästvård Min häst är skadad och har gott med bandage över hela benet men nu bara över knät. Och han stog även inne på djurklinik i en vecka. Men...
Svar
9
· Visningar
1 085
C
Hästvård min häst har börjat få lite galliga ben. vad ska jag göra?
Svar
9
· Visningar
3 071
Senast: challlle
·
Hästvård Hej! På tisdag ska min häst transporteras från Kungsbacka till Öland, beräknad restid ca 5-6 timmar. Jag har aldrig kört så här långt...
Svar
6
· Visningar
939
Senast: Hovis
·
Hästvård Hur pålitligt är det att titta/känna efter revbenen om man ska bedöma om en häst är fet eller inte? Fick höra häromdagen att hästar har...
2
Svar
20
· Visningar
3 601
Senast: Ingela_S
·
Hästvård Visserligen kommer vet i veckan men finns säkert någon som vet här:laugh: Finns det några metoder och kolla eller mäta en hästs...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: sthu
·
B
Hästvård Jag fick en ny ponny för ungefär 10 veckor sedan, i stallet där han står nu har det varit väldigt väldigt risigt hö, så fort man rör det...
Svar
14
· Visningar
2 083
Senast: mackan
·
Hästvård Vart känner man den digitala pulsen? Om hästen har ökad digital puls, har den ont i hoven då?:confused:
Svar
10
· Visningar
9 280
Senast: gulkiwi
·
M
Foder & Strö Funderade på mineraler... har alltid haft krafts blåa. Men finns dom bara i pelleterad form nu? Vad finns det om man inte vill ha...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: ameo
·
Hästvård Nu håller jag på att få grått hår pga min "dumma" pålle. han har fått diagnosen lindrig fång och nu är det dags för honom att gå ute i...
Svar
13
· Visningar
1 088
Senast: mackan
·
Foder & Strö Vad ger ni med äldre hästar dem i foderväg? Jag tänker just eftersom äldre hästar kanske har lättare att tappa och svårarare att...
Svar
4
· Visningar
1 173
Senast: Kajkan
·
  • Låst
Hästvård Pga trådens storlek så valde jag att låsa den, men här är en ny tråd i samma ämne att diskutera. För den som vill påminna sig om...
149 150 151
Svar
3 013
· Visningar
170 008
Foder & Strö Jag glömmer från år till år, men ungefär när brukar man kunna skörda halm i Skåne? Nu? Augusti?
Svar
3
· Visningar
3 076
Foder & Strö Måste få i min häst mera energi men kan bara få i honom en begränsad mängd olja så nu undrar jag vilka andra foder som inne håller...
Svar
16
· Visningar
2 860
Hästvård Hur kan man lägga ett luftigt bandage som andas? Funkar det om man bara tar en kompres och sen lindar en gasbinda runt? Eller måste det...
2
Svar
27
· Visningar
4 161
M
Hästvård Tittar på en häst som visade sig ha blåsljud, togs till klinik och de visade sig vara ärrbildning på hjärtklaff, de säger dock att de...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Malinloviisa
·
Hästvård Är det någon som har en bild på hur styngflugan ser ut? Har letat och letat men inte hittat någon.
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka