Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har fått stora stora problem med flugor vispor och alla möjliga sortes insekter ute i hagen! Flyttade nyss ut mina två hästar på landet...
Svar
7
· Visningar
883
Senast: Gull
·
G
Hästvård Hejsan! (hittade ingen liknade tråd, så jag skapade en...) Min häst har(hade?) lång, välskött och tjock man, men nu under...
Svar
10
· Visningar
1 415
Senast: janniehansson
·
Hästvård Vad händer om hästen råkar få i sig lite väl mycket b-vitamin? Säg en 2-3 kg av Kraffts B-vitamin pellets...
Svar
11
· Visningar
2 724
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Fick en fråga av en stallkamrat häromdagen, människan som äger betet där hästarna har gått i ca en månad har tagit hösilage så hästarna...
Svar
12
· Visningar
1 820
Senast: Rolle
·
Foder & Strö Hur skulle ni göra om hästen har en uträknad foderstat som bör passa, men hästen har börjat gå ner i vikt. När min häst vilade fick...
2
Svar
20
· Visningar
2 974
Senast: Songbird
·
Hästvård Upptäckte igår att min valack hade kliat sig vid sidan av svansroten, det såg eksemliknade ut ( Han har inte eksem ) Jag lyfte på...
Svar
10
· Visningar
2 057
Senast: Draksus
·
Hästvård I slutet av sommaren ska jag och hästisen flytta 50mil söderut. Eftersom det tar ca 8-10timmar att köra ner (ganska halvdan väg sista...
2
Svar
30
· Visningar
2 872
Senast: indra82
·
Foder & Strö Kan man ge glucosamin till dräktigt sto? Det jag använt innan är från Equine America (de som har cortaflex)
Svar
3
· Visningar
943
Senast: Mitrolle
·
Hästvård Jag funderar på att skaffa nåt slags sprayschampo till ponnyn som aldrig kan hålla sig ren. Men hur snälla är de egentligen mot huden...
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: Yrrol69
·
Foder & Strö Vill ha lite tips, har tyvärr dålig koll på olika foder. Ska göra en analys på hö´et för i år och utgå från det. Men som sagt ge lite...
2
Svar
26
· Visningar
2 965
J
Hästvård Hur vet man om det är juverinflammation? Mitt sto, 18 år, isis, har inte haft föl på minst 6 år. För ca 2 år sen upptäkte jag att...
Svar
8
· Visningar
2 379
Senast: jezzscar
·
Foder & Strö När betet börjar bli torrt och nerbetat, vad är det som minskar först näringsmässigt? Är det viktigare att satsa på protein att...
Svar
16
· Visningar
2 068
Foder & Strö Har sett på Mustangs hemsida att de ska komma med tre nya foder i slutet av maj, men det finns fortfarande ingen info om näringsvärden...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: vigmir
·
B
Hästvård Jag har min häst inackorderad i ett stall med två andra hästar. Min häst har inte varit sjuk eller skadad någonsin. Den tjejen som har...
2
Svar
20
· Visningar
2 105
Senast: Hetla
·
Hästvård Hej! Min häst är inte ok, men jag blir inte klok på hans symptom. Nån annan kanske har nån idé? För drygt 3 veckor var min häst halt...
Svar
15
· Visningar
2 143
Senast: _86a_
·
Hästvård vad är det bästa sättet att få bort rätt så stora klägg sår vid skapet för det kommer var ur de:confused:
Svar
16
· Visningar
1 954
Senast: candelia
·
Foder & Strö Fick min grovfoder analys i dag :crazy: och den var väl inte det roligaste jag sett i mina dar.Vi tar eget hö så att byta ut det går...
2
Svar
34
· Visningar
2 440
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Hoppas ingen har hunnit före och skapat en identisk tråd ;) Min dam har börjat fälla nu, om man borstar henne orentligt kan man räkna...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: yvobos
·
Foder & Strö hej, har gjort foderstat på hippocampus, men jag tycker det blir väldigt lite mat åt min ponny. 8 kg ensilage 1 liter torr betfor...
2
Svar
34
· Visningar
2 371
Senast: catya
·
Hästvård Ja som överskriften lyder. Jag har funderat på detta efter att ha sett massa grymt feta hästar på bete. Varför utsätter man hästen...
2
Svar
22
· Visningar
4 927
Senast: eiwo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?