Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min pålle fick kolik i lördag så vi tog ut veterinär som gav henne kramp lösande i blodet (i halsen) koliken släppte å hon mår nu bra...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: BlueBell
·
Hästvård Betessäsongen är snart här och med den en hel del funderingar. Ni som har era hästar ute dygnet runt; Har ni någon form av vindskydd...
Svar
17
· Visningar
1 336
Senast: lundborg
·
Hästvård Jag bara måste få starta en tråd och klippa in följande citat från SWA: "Vanligt penicillin används i stor utsträckning inom...
Svar
13
· Visningar
3 476
I
Hästvård Min gamla ponny har cushings och måste äta medicin (tablett) varje dag. Jag började medicineringen i oktober 2008 och fram tills för ett...
Svar
2
· Visningar
626
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hade vet ute och tittade på min häst i fredags (som är stel och konstig i vä bak). Han var försenad pga något akut och jag skulle på...
Svar
9
· Visningar
955
Hästvård Vad jag har förstått är det bra att ge microbalans innan och under betessläpp och vid foderbyten. Nu har båda mina hästar drabbats av...
Svar
4
· Visningar
2 885
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 271
Senast: Summerwind
·
Hästvård Det verkar som att min valack helt slutat intressera sig för dricka inne. Han har varit sjuk med en bakterieinfektion och fått...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Aliche
·
C
Hästvård Funderar på det här med bete. Många vill inte ha sin häst på det heltid och hästen står inne nattetid-men..ute och äter gräs datid. Vore...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: Qvistis
·
Hästvård Hej! En shettis i vårat stall fick ett föl för ca: 3-4 år sedan , jag kommer inte riktigt ihåg när. Men hon har fortfarande mjölk i...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: jezzscar
·
Hästvård Jag ska åka in till klinik med min häst som är halt. Förmodligen kommer hältan från en muskelskada/sträckning i bakdelen. Sen har hon...
Svar
11
· Visningar
1 207
Senast: Ellyne
·
L
Foder & Strö Nu har jag köpt mängder av foder till min häst så att han ska bli fin och tjock ;) jag var inne i affären och köpte: krafft lusern...
2
Svar
22
· Visningar
1 691
Senast: BellaF
·
Hästvård Jag sålde mina två hästar den 21/6 i år, och fick här om dagen reda på att varmblodet är ej ridbart just nu, för han har Troligen...
Svar
17
· Visningar
1 595
Senast: MizzFail
·
Foder & Strö (Om moderator tycker det passar bättre i fångtråden så flytta det dit). I fångtråden har vissa goda erfarenheter av HH. Då jag av en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 788
  • Låst
Hästvård Jag fick precis en veterinärräkning på 6000 KRONOR!!! Är det ens rimligt? :eek: Hästen hade kolik för ett tag sedan...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 457
Senast: annaa-94
·
Foder & Strö Vore snällt om någon kan hjälpa till med råvaruinnehållet i Mustang Protein+. Värdena har jag redan koll på.
Svar
2
· Visningar
957
Senast: mjulin
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Ena hästen går barfota bak och detta har fungerat bra fram tills nyligen då han fått problem med...
Svar
4
· Visningar
997
H
Hästvård Har precis köpt mig en unghäst. Idag när vi var ute & red så hostade hon till 4 ggr. Alla gånger i samband med att vi travade, eller...
Svar
4
· Visningar
1 266
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Hästvård Hämtade hem min 1-åring från hingstbetet i tisdags p.g.a. ett djupt sticksår strax ovanför kotan. Åkte in på klinik, spolade rent...
Svar
5
· Visningar
1 032
Senast: Zettan1
·
S
Hästvård Var och provred en alldeles underbar häst idag, en häst som jag kan tänka mig att köpa. Men en sak reagerade jag på redan när jag...
Svar
10
· Visningar
1 189
Senast: svampbobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka