Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mycket åtgång av hö ska jag beräkna på en stor häst och en shettis vid fri tillgång?
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: arabia
·
Foder & Strö Jag har hittat ett hö sen 2007- sent skördat, absolut dammfritt, väl förvarat och tydligen skapligt smakligt fortfarande eftersom alla...
Svar
17
· Visningar
3 999
Senast: arabia
·
Hästvård En av hästarna har akut fång, sedan 2 veckor. Först fick hon en kur Finadyn, som inte gav ngn verkan, och sedan i onsdags går hon på...
2
Svar
24
· Visningar
4 998
Senast: TantEster
·
Hästvård Om hästen får i sig något den inte tål, och får nässelutslag (urtikaria) - hur snabbt kommer den reaktionen då? Fullblodet ståtar...
2
Svar
24
· Visningar
9 335
B
Hästvård Jag har ett föl (NF) som nu är dryga 3 veckor. Senaste veckan har vi börjat gå små promenader grimskaft tillsammans med mamma och i...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min stallkompis har ett 6-årigt varmblodssto som är mycket besvärlig vid brunst... Stoet har alltid varit sen, både mentalt och fysiskt...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: uma
·
V
Hästvård Jag har ridit min halvblodsflicka ca 1 vecka efter hon blivit frisk från sitt fånganfall och så har hon blivit halt igen på ena bak med...
Svar
11
· Visningar
1 035
Senast: vigmir
·
P
Hästvård Hejsan! Nu är det så att vi förut har funderat på om mitt varmblod har magsår, Han har inga typiska magsårssymptom alls över...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: -problem-
·
Hästvård Vad får hästen för symptom om den skulle vara överkänslig mot Switch Pour on? Får den utslag, blir den trött och hängig eller vad ska...
2
Svar
24
· Visningar
2 794
Senast: gretchen
·
M
Hästvård April 2007 Ponnyn kommer till ett handelsstall från Danmark Maj 2007 Ponnyn får en inflammerad armbåge vf som behandlas. Hälta hb...
Svar
6
· Visningar
2 621
Senast: MammaHelena
·
Hästvård detta sto har sett ut såhär i minst 1 år och flera personer, inkl mig, har ringt till djurskyddsenheten utan att det sker någon...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 501
Senast: Minna_A
·
Hästvård Är det någon mer än jag och min häst som blir "omringade" av getingar i skogen? Jag tycker verkligen inte om dessa flygande kryp och...
Svar
16
· Visningar
2 211
Senast: Noxoy
·
Foder & Strö Jag har akut behov att köpa lite hö, då vi tagit hem hästarna från betet pga en skada. Problemet är ju att vi får inte höet att räcka...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Hej! En häst kan ju få korsförlamning om man spolar den med kallt vatten efter att den ansträngt sig( i alla fall vad jag har hört) Men...
Svar
18
· Visningar
1 858
Senast: Centaur
·
Hästvård Fick ett samtal innan från tjejen som tog in hästarna i mitt stall ikväll. Hon tyckte min häst verkade hängig och hon åt inte höt. Jag...
Svar
6
· Visningar
1 027
Hästvård Enligt min erfarenhet är en del veterinärer inte jätte pigga på att rekommendera ET eller kiropraktor trots att man "kört fast" i en...
Svar
10
· Visningar
1 493
Senast: Lejonelle
·
G
Hästvård Hallå där alla kloka! Har i två dagar tyckt att fröken varit diffust halt i fram. Ringde idag en "Travkarl" som jag har stort...
Svar
8
· Visningar
3 983
Senast: Apollo 13
·
Hästvård I tisdags noterade jag att min häst hade fått en redig svullnad på hö. bak från kotan upp till hasen. Svullnaden var förlagd till...
Svar
2
· Visningar
864
Senast: phie
·
H
Hästvård Hej! Min häst som är 16 år gammal fick sin andra fångomgång i vintras och fick stå innan ett bra tag innan han fick gå ut igen. Han...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: HeroSpeed
·
L
Hästvård Är det ngn som har erfarenhet av inflammation i kotsenskidan och isåfall hur har det gått för er? Har en nordsvensk på 20 år som fick...
Svar
2
· Visningar
3 286
Senast: Lonkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka