Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hej. Nu blir jag snart tokig!! :crazy: Här har man lärt sig att om man känner puls vid kotorna när det är betestider så är det fång...
2
Svar
26
· Visningar
9 421
Senast: mackan
·
A
Hästvård Min häst hemma var i dag väldigt halt när vi skulle ta ut den. Han har vilat i ungefär en vecka för att han hade tappat en sko, fick en...
Svar
1
· Visningar
633
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Okej, jag ska försöka hålla mig kortfattad men ändå få med det mest relevanta. Jag har haft min häst ända sen inridningen (alltså i 7...
Svar
18
· Visningar
2 183
Foder & Strö Jag sitter här och funderar på hur mycket hästarna egentligen får i sig därute på betet. Vi har ett naturbete, aldrig gödslat eller...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: sthu
·
Hästvård Hej alla! Efter att jag kom hem från semestern för snart en vecka sedan, så märkte jag ett sår på en av mina foderhästar som såg ut att...
Svar
5
· Visningar
2 143
Senast: Annie_92
·
Hästvård Upptäckte idag att hästen har som avlånga mjuka vätskefyllnader(gallor?) i båda karlederna bak. De sitter mitt i karleden och sträcker...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: TantEster
·
E
  • Låst
Hästvård Min häst fick fång för några veckor sen. Vi behandlade med fenylbutazon i tio dagar, men redan efter tre kurer gick hon nästan helt som...
Svar
16
· Visningar
1 625
Senast: Boj
·
S
Hästvård Jag har en fraga angaende tillvaxtzonerna hos vaxande unghastar. Hur lang tid tar det innan de helt har forbenats efter det att hasten...
Svar
10
· Visningar
908
Senast: Sinfonie
·
Hästvård Har haft ett par hingstar förut varav en kastrerades november 2007 pga hans temperament. Har nu fått hem en vblhingst med bra stam ej...
Svar
1
· Visningar
752
Senast: Hovis
·
Hästvård Min häst har eksem i man och svansrot. I början av sommaren så försökte jag smörja in och tvätta eksemen själv. Men han tappade mycket...
Svar
19
· Visningar
1 955
Senast: Tierna
·
M
Hästvård Undrar över en liten hälta. Hästen haltar på hårt underlag, eller går väldigt försiktigt med vänster fram rättare sagt och har svårt att...
Svar
8
· Visningar
2 239
Senast: Miloni
·
Hästvård Vad kan det bero på att en häst har tjocka, hårda bakben som även är svullena i karlederna? Har gått ute på bete dygnet runt ett tag...
Svar
12
· Visningar
5 261
Senast: peven
·
Hästvård Finns det någon därute som har erfarenhet av hosthästar? Min valack diagnostiserades med kronisk bronkit för tre år sen. Den har...
2
Svar
27
· Visningar
3 990
Senast: Lipica
·
R
Hästvård För- nackdelar? Till vilka skador rekommenderas de? Vad är alternativet? Vill endast diskutera skor här, inte barfota osv..
Svar
2
· Visningar
2 433
Senast: Nebraska
·
B
Hästvård Min kompishäst häst har börjat fått kala fläckar i ansiktet, huvudet. Det är rosa hud som är framme, och mycket runt ögonen. Där hon har...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: asdfgh
·
Hästvård Mina unghästar blev lite snoriga och febriga för någon vecka sedan,pratade med veterinären och han sa -avvakta,det är vanligt på...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Snowball
·
Z
Hästvård Min klnatiga ettåring skadade sig strax ovanför framknär för ca 2 veckor sedan. Såret var väl som en femkrona i storlek men vet kunde...
Svar
1
· Visningar
1 018
Senast: Cha9
·
Hästvård Kan hästar få/ha diabetes?
Svar
14
· Visningar
1 428
Senast: 8888
·
A
Foder & Strö Hej Har lite funderingar om krafft grund vs havre. Vad är det för skildnad på att ge havre + mineraler eller bara krafft grund...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: pinky
·
Hästvård Hade veterinären ute för gårdsbesiktning idag och det gick inte så bra. Vid longering var han halt någonstans mellan 0,5-1 grad på...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Millemillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024