Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Jag har haft veterinären ute för att kolla upp svullnader på pållans ben. Någon som kan översätta vad han skrev i journalen? Klinisk...
Svar
7
· Visningar
7 870
Senast: insearchof
·
A
Hästvård Hej! Jag tänkte höra med er om någon kan ana vad denna häst har, eller kanske varit med om något liknande. Tisdag eftermiddag...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: TinyWiny
·
S
Hästvård Har ni tips på bra flugmedel man kan använda vid ridning (annars också förstås) //Sambeon:bow:
2 3
Svar
53
· Visningar
5 324
Senast: Meteorologen
·
V
Hästvård Sommaren är den bästa tiden att ha häst tycker i princip alla. Men verkligen inte jag. Alla dessa bromsar och blinnigar, visst det är...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: mausi
·
G
  • Låst
Hästvård Nu har det hänt ingen. En galning har skurit av hela paketet på en hingst samt skadat två föl untanför Hjälsta Örsundsbro idag mitt...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Lycanthrope
·
Hästvård Kan hästar få löss från t.ex. får, nöt eller något annat djur?
Svar
3
· Visningar
614
Senast: Constance
·
L
Hästvård Hejsan min 20 år gamla arab har tidigare haft ont i ryggen, men det är behandlat och han är "frisk förklarad". Så länge det är fint...
Svar
3
· Visningar
1 650
Senast: Centaur
·
Hästvård Hej. De är så min häst har börjat dregla övernaturligt mycket. Han går på bete men inte vanligt bete typ. De finns mest massa blommor...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Lina_hemi
·
Hästvård Sommaren närmar sig och med den så får min häst besvär med mulen. Får sår och väldigt ont. Blir sår och sedan sårskårpor och jag...
Svar
17
· Visningar
3 430
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Ibland blir jag så jäkla förbannad! Vissa tillverkare av flughuvor måste va helt intelligensbefriade..:devil:Eller? Suck,det sys...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: Hambo
·
Hästvård Det hällregnar och det hällregnar lite till..och hästarna är dyngsura där ute i hagen.. Tre av hästarna verkar inte bekymra sig...
Svar
1
· Visningar
799
Senast: Pinto
·
Hästvård Varför viker sig hovväggen in under hoven när den växer ut på vissa hästar? Foderrelaterat eller något annat? Är det någon som vet...
Svar
7
· Visningar
862
Senast: Scata
·
Hästvård Ska på återbesök och skoning på klinik. Det jag klurar på är hur Folksam räknar på självriskperioden. Tyvärr är vi precis på gränsen...
Svar
5
· Visningar
932
Senast: HannaZ
·
Foder & Strö Är den ok att använda? Hur kan näringsinnehållet tänkas se ut? Har den tappat mineraler, vitaminer? Den är rätt fräsch, en del bara...
Svar
5
· Visningar
888
Senast: pialotta
·
A
Foder & Strö Jag är helt nybörjare i fodersvängen och nu har jag en fråga angående hö. Min häst har under tiden jag har haft honom ätit hö och...
Svar
6
· Visningar
6 268
Senast: attsy
·
S
Hästvård Finns det någon som har bilder på en häst med proteinbrist? Jag har misstänkt att min har det, har varit och köpt kolla masken som...
2
Svar
34
· Visningar
3 379
Senast: SeagirlM
·
J
Foder & Strö Har ett äldre sto som är lite "knackig" i sina ben till och från. Jag ger henne både msm och glucosamin gör leder, senor, muskler osv...
Svar
1
· Visningar
1 391
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag var så glad i år eftersom det har gått att slå hö så tidigt här. "Yes - kanonhö " tänkte jag..... Så får jag tillbaka analysen...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: joh_anna
·
Foder & Strö Hur vanligt är det att syntetiskt lysin tillsätts i hästfoder?
Svar
19
· Visningar
2 029
Senast: solros
·
Hästvård Vi är nu inne på häst nr två som vet-besiktades i veckan inför vårt ev köp. Markerade 1/2-1 grad. Äg åkte på eget bevåg till klinik och...
Svar
5
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar