Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen. Man ska väl inte börja ge allt...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Bamse
·
M
Hästvård När anser ni att en häst är halt? Är det när hästen är stel eller när den är ovillig att stödja på ex. ett ben? Jag anser att en häst...
2
Svar
22
· Visningar
2 060
T
Hästvård Kan hästar (halvblod) fortfarande växa vid 6 års ålder och hur skulle man märka det? Min medryttarhäst känns seg, trött, sover på em när...
Svar
19
· Visningar
3 627
Senast: SuneSpecial
·
J
Hästvård Det är någonting skumt på gång med min olycksfågel till häst. Han vägrar låta någon röra hans högra bakben eller hov (inte borsta eller...
Svar
7
· Visningar
764
Senast: MagicaDeHex
·
N
Foder & Strö Där jag ska ha min - ännu ofunna - första häst i sommar ingår inte hö i stallhyran utan jag får köpa det på egen hand, men jag planerar...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Nathaaliiie
·
H
Foder & Strö När börjar ni låta era föl smaka på mammas mat? (vid vilken ålder) När börjar ni ge fölet extra kraftfoder/tillskott förutom...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: arabia
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Jag undrar om det tar mycket energi från hästen att gå otäckad hela vintern? (Regntäcke vid regn och mycket snö)...
2
Svar
23
· Visningar
1 955
Hästvård Kort historia tog en liten shettis på foder som sällkskap till min dam, jag visste att ponnyn led av fång, dock hade jag fri...
Svar
3
· Visningar
872
S
Hästvård Vad har ni för "mirakelkurer" för att förhindra att hovarna torkar ut och spricker nu i sommar?? Har hört att man kan smörja...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: stalltanten
·
Hästvård Har precis lagt ut en stor hösilagebal i min ena sommarhage så den andra ska ha tid att återhämta sig efter torkan. Hästarna,6 st...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 963
Hästvård Hej! Jag undrar om någon har använt Alg-Börjes Carrageen till sina hästar? Funderar detta till min häst, då han är lite slemig i...
Svar
11
· Visningar
3 649
Senast: Lokkur
·
R
Hästvård Min häst får butta nu och jag undrar om nån vet om man kan lägga det i fodret som ligger i blöt över natten. Eller blir det dåligt då...
2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Hej! Vet någon vad hästen har brist på om den gräver i marken och slickar o tuggar på allt?? Har hört att de kan vara nån mineral, men...
Svar
1
· Visningar
757
Foder & Strö hej, har letat bland gamla trådar men inte hittat. jag ger hel havre, hur länge håller en säck? funderar på om jag inte borde kunna...
Svar
6
· Visningar
2 869
Senast: catya
·
H
Foder & Strö Jag har en 7årig valack som har gått på sommarbete sedan i början på juni, alltså i ungefär en månad. Jag tänkte att det skulle bli...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Madick
·
Hästvård Har hand om en 15 årig häst som precis fått diagnosen erlichia. Vet. vill avakta med tetracyklin behandling för att hon är rädd att de...
2
Svar
27
· Visningar
2 308
Senast: super
·
M
Hästvård Nu är jag orolig och måste höra om ngn har liknande erfarenheter. Min häst har alltid haft svårt med höger galopp. Vi har haft honom...
2
Svar
32
· Visningar
5 798
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Jag tog in mina hästar i kväll p.g.a. ösregn. De vuxna ställde sig genast och åt av sitt hö men inte lillen. Han hostade till och det...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: trojalotta
·
Foder & Strö Min häst går ute dygnet runt på bete nu, går på en skogs vall så är ju inget super bete man han har inte tappat i vikt utan håller sig...
Svar
18
· Visningar
1 419
Senast: DarkInNight
·
F
Hästvård Min häst har sedan lång tid haft en svårare sida, höger. Han är idag 6 år och jag minns det som om detta har varit något jag tänkt på...
Svar
12
· Visningar
1 780
Senast: zigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka