Proteinbrist?

Sv: Proteinbrist?

Nej, det har det inte, hon ser som sagt fräsch ut när hon går. Vet inte om vinklen på bilderna luras lite, tycker inte att hon ser riktigt så illa ut i verkligheten som jag tycker att hon gör på bilderna nu när jag kollat så mycket på dem. Tog två nya bilder idag, vet inte om man ser bättre på dem.
28504563.jpg

28504564.jpg

Sv: Proteinbrist?

Tack :)

Så, här är mina bilder på en häst som går på bete hos mig. Matte är fodervärd och haft hästen sen påsk (april va?). 6/6 kom hästen till mig för att gå på bete då ridklubben stängde över sommaren. Vad säger ni?

Bilderna är tagna 22/6. Varmblod 18 år.

När hon kom till mig åt hon 10 kg hö, 1,5 kg korn och 1,5 kg torr betfor om dagen. Sen hon kom till mig har hon gått på bete ända till förra veckan då det blev lite hastig omplacering så nu går hon i en hage med gräs (dock inte beteshögt) med fri tillgång till hö (ej fått analysen ännu), dvs jag lägger ut när det är tomt vilket blir ca 3-4 kg kanske. Förutom det får hon ca 5 l lusern + lite betfor (2-3 dl torrt kanske). Sen hon kom i början av juni har hon fått mycket mer överlinje, mer muskler på rumpan och ryggen är rakare och "plattare". Så det är stor skillnad (tycker jag) på henne när hon kom och nu, en månad senare. har dock inga nyare bilder.

Magen är som ni ser "uppblåst", hon ser ut som ett päron bakifrån. Hon är "tjock" bakåt-åt sidorna. Min pappa undrade om hon var dräktig vilket vi iofs inte kan säga säkert att hon inte är, men om hon är så behöver hon äta mycket mer mat. Magen har inte direkt minskat något sen hon kom, ev lite mindre på sidorna, inte lika bred...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka