Hur akut är det med verkning?

Jag tänker inte diskutera detta mer nu. Hovslagare ska komma ut så fort det går. Han är inte misskött förutom hovarna och han blir tillräckligt omhändertagen och har alla andra övriga behov tillgodosedda fram tills vi vet hur utgången blir. Veterinärgenomgång av både häst och mun i somras och han ska vaccinering denna veckan. Det var bara hovarna jag undrade över. Ägaren har följt stallets hovslagarschema, vilket uppenbarligen tyvärr inte passat för just denna hästen
Hovslagarschema? O_o Varför låtar man hovarna hinna bli så dåliga innan man gör något åt det, detta är ju inte skapat av att hovslagaren kanske kom en vecka för sent.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 469
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 934
Senast: Freazer
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Fibusen
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
2 209
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp