Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Hejsan! Nu är det så att jag ska få min allra första häst i sommar, efter att ha "slavat" på ett ställe i form av att ha skött hela...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 172
Senast: Nathaaliiie
·
L
Hästvård Det känns som om jag ägnar hela dagarna åt att ta in/ut hästar, mocka och bära vatten. Släpper ut dem tidigt men vid middagstid ser...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 998
Senast: Migo
·
H
Foder & Strö Hejhej! Behöver hjälp, jag har alltid fodrat med havre, müsli o betfor osv. Får snart hem en ny häst, och han ska äta korn. Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 225
Senast: Vita_N_6520
·
Foder & Strö Jag har precis börjat leta efter vettiga partier hö. Hittade en karl som säljer hö i närheten av mig och mailade honom om han kunde...
Svar
5
· Visningar
972
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö åå herregud tror ja blir tokig:confused:alla dessa olika kraftfoder typer. Någon som har nått tips på bra kraftfoder till islandshäst...
Svar
18
· Visningar
3 187
Senast: Strajder
·
J
Hästvård Kanske redan finns en tråd om oljan men jag tänkte bara höra om det är så att den faktiskt kan läka sår på några dagar? Någon som har...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: Korven
·
H
Hästvård hej min häst har fastanat i tråden i hagen, Blev lite köttit och svullet. Men sen kom en travtränare, kollade på de klippte bort de...
Svar
12
· Visningar
1 179
Senast: Hairspray
·
Foder & Strö (Jag har hästägarens örtabok) Tänkte om någon hade några "guldkorn" att berätta om som ni tycker funkar super bra. Kan vara för vad...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Zeeke
·
Hästvård Alltså om man som jag har en häst med kotledsinflamation på ett framben och han är sprutad med tuppkam och cortison och går nu på...
Svar
5
· Visningar
1 588
F
Hästvård Idag upptäckte jag att min ponny hade en stor knöl under magen, ungefär mitt på fast lite mer bakåt och åt vänster. Den var större än en...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: flummtokan
·
Hästvård vilket av ovanstående anser ni vara bäst?
2
Svar
35
· Visningar
5 829
Senast: Litenvit
·
E
Hästvård Idag hälsade jag på min häst som står hos en vän i väntan på försäljning. Jag fann henne i hagen ståendes, hon brukar annars komma fram...
Svar
15
· Visningar
2 972
Senast: Tarantino
·
G
Hästvård Hejsan allihop! håller fortfarande på och velar hur jag ska göra med min älskling, hon ser så himla firsk ut i hagen och pigg och busar...
Svar
8
· Visningar
3 538
Senast: Gabrionapamir
·
Foder & Strö Jag har länge velat minska mina hästkostnader och är nu på god väg, tack vare Inte Ung. Men nu har vi kommit fram till att det är min...
Svar
18
· Visningar
1 814
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Vad är bärrandsröta? Hur uppkommer det? Vad kan man göra för att förebygga det? Är det bäst att ha hästen skodd eller oskodd? Kan...
Svar
13
· Visningar
3 643
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min 6-åriga valack blev idag biten av en huggorm när han var i hagen. Jätte svullen i vä. sida av mulen och började gå upp i näsborren...
Svar
15
· Visningar
2 042
Foder & Strö Jag kommer på tisdag hämta hem min nya häst som kommer från Polen ( Val f 05). Jag vet inte hur han har gått tidigare om det är på...
Svar
1
· Visningar
666
Senast: Dexdemonia
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp, ska kanske redan nu påpeka (innan alla idiotförklarar mig) att min hovslagare är på semester och jag lämnat...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: sissu
·
Hästvård Jag undrar hur mycket mer en äldre häst kostar i tid och pengar? Och jag menar inte i inköpspris utan i driftskostnader och med äldre så...
Svar
7
· Visningar
1 024
Foder & Strö Varför har Kvarnbyfoders lucernpellets mycket högre innehåll av smältbart råprotein än alla andra lucernpellets? Kvarnbyfoders...
2
Svar
24
· Visningar
3 310
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar