Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Tunn i överlinjen och bukig mage. Hon får lucern. Vad ska vi göra mer? Tillskott, övningar? Hjälp oss, hjälpa henne. 2 3
Svar
47
· Visningar
3 567
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har fått rådet att hälla matolja i diket runt hästarnas hage för att på så sätt minska antalet mygg o knott. (Oljan skulle göra så att... 2 3
Svar
45
· Visningar
13 148
Senast: linnilinn
·
Hästvård Skulle behöva lite tips! Någon som har erfarenhet av ngt BRA tillskottsfoder eller annat som man kan ge hästarna för att hovarna ska...
Svar
10
· Visningar
1 680
Senast: Centaur
·
Hästvård Skulle det funka med ett lager på ca 15 cm fint naturgrus, eller blir det för hårt för en fånghäst? Tänke göra en liten (3,5x3,5 m)...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: diablo_
·
Foder & Strö Har hästen på lösdrift så vi ger själva kraftfoder när vi ridit. De dagar hästarna inte ridits får de alltså inget kraftfoder (i min...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hejsan Har tittat på en häst som ja gärna vill köpa, men den har haft fång för 3 år sen, är de stor chans att de kmr tillbaka? Ja kan... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 805
Senast: moonstone_lover
·
H
Hästvård hejhej ! :laugh: min kompis har sin häst hos mig nu över sommaren, & hennes hästs sko satt innan lös men för några dagar sedan så...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: hippihopp
·
F
Hästvård Hejsan allihopa. Har ett problem med en av våra hästar. Det hela startade med att han hade en böld långt upp på halsen, den...
Svar
9
· Visningar
5 284
Senast: nordsvensk
·
Hästvård "Mitt" sto fick förra året en ganska mjuk (antagligen vätskefylld) knöl mitt på knäet. Först tänkte jag inte så mycket på den, men sedan...
Svar
3
· Visningar
2 427
Senast: UllaBeata
·
Hästvård Jag har fått span på en häst med utläkt griffelbensskada från -07 men känner mig lite osäker på hållbarheten. Skulle ni tveka att köpa...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Vad kan felet vara??:confused: -Häst som är snubblig på båda frambenen då den rids -Tappar bakdelen då den rids -vilar...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: lady2
·
Hästvård Min ponny går på bete och idag var han lite varm i ena frambenet och markerade när han travade. Vad skulle ni göra? Låta honom gå... 2
Svar
23
· Visningar
2 607
Senast: Breccia_
·
P
Hästvård Precis som rubriken lyder, så har jag en häst med ganska jobbiga problem med galla. Det behöver inte ens vara så att hon bara stått...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: hila
·
T
Hästvård Med risk för att låta helt korkad - men tanken slog mig och jag blev plötsligt väldigt osäker....:o Köpte en gräsreducerare som pålle...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: poniihest
·
I
Hästvård Hjälpte grannflickan med ponnyn igår och blev fundersam över ponnyns has. När han skrittade såg det ut som att hasen nästan hackade när...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: incognito
·
M
Hästvård Hej! Min häst blev ordentligt sparkad i hagen igår, hon står nere på Strömsholm nu... Jag vill ha hjälp att hitta länkar, så jag kan...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Lejonelle
·
E
Hästvård Jag står i ett kollektivstall med min häst plus två till. När jag skulle ta in dem i går haltade den ena hästen ganska ordentligt...
Svar
3
· Visningar
762
R
Hästvård Har ett islandshästföl som är 4 veckor gammalt. För ca 2 veckor sedan fick hon mindre pälslösa fläckar med småa sår i, jag tempade henne...
Svar
3
· Visningar
1 793
Senast: Ajda
·
Foder & Strö när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen. Man ska väl inte börja ge allt...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Bamse
·
M
Hästvård När anser ni att en häst är halt? Är det när hästen är stel eller när den är ovillig att stödja på ex. ett ben? Jag anser att en häst... 2
Svar
22
· Visningar
2 060

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hull..?
  • Ridskoleryttare
  • Vilka raser passar in?
Tillbaka