Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Hur har era betesmarker klarat torkan? Mina marker är snustorra och jag har fått börja stödfodra :crazy: Inget regn i sikte...den...
Svar
6
· Visningar
922
Senast: TinyWiny
·
Hästvård När jag tog in min häst för kvällen så upptäckte jag ngt mycket skumt... Hittade först ett sår trodde jag på vä bak just ovanför...
Svar
9
· Visningar
1 880
Senast: Draumsyn
·
A
Foder & Strö Halloj! Jag söker ett havre-fritt kraftfoder till min häst, som dessutom helst ska innehålla mycket magnesium. Finns det någon som...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Zondell
·
Hästvård Kikade på en häst och upptäckte en liten tand i underkäken, en bit bakom framtänderna. Kan ju inte vara en vargtand, så mycket är ju...
Svar
17
· Visningar
4 806
Senast: TantEster
·
E
Hästvård Går det att få en häst som är en riktig skitgris till en häst som är renig utav sig? :angel: Har nämligen en riktig lorstgris till...
Svar
14
· Visningar
1 184
Senast: Weylin
·
I
Foder & Strö Går det att använda betfor och havre som legat varsin påse i varm bil, och direkt i sol ungefär 2 veckor? I vanlig plastpåse, inte...
Svar
1
· Visningar
685
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård En del praktiska frågor dyker upp när man som jag har en häst på helinackordering som nu har drabbats av fång och därför har andra krav...
Svar
8
· Visningar
1 161
Senast: Iser
·
S
Hästvård vid biopsi på lymfkörtlarna? vet vill göra en sådan på min pålla, men jag vill ju gärna veta vad hon då förväntar sig att hitta/inte...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: sinner
·
Foder & Strö Jag skulle vela göra analys på mitt hö i år då jag har två dräktiga ston.. MEN.. Jag vet inte hur man går tillväga... :o Var skickar...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: Mynta2
·
  • Låst
Hästvård jag har som bekant bestämt mig att ta bort min vän. Har hittat ett jättebra slakteri, inte långt från mig. Han kommer släppas i en...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
19 749
Senast: Boj
·
Hästvård Hej! Jag har sedan lite drygt 1 år (1 år och 2 månader) tillbaka kämpat med min hästs hälsa, först hosta, sedan en hälta pga två olika...
2
Svar
23
· Visningar
2 524
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Om jag tar ett träckprov nu i kväll och lägger i kylen, kan jag posta det imorgon? Det kommer i så fall inte fram till labbet förräns på...
Svar
15
· Visningar
1 121
Senast: frittan
·
C
Hästvård Jo så här ligger det till: Min häst blev sparkad på sitt högra framknä innan sommaren förra året. Han svullnade upp som en ballong i...
Svar
8
· Visningar
12 314
Senast: UllaBeata
·
Foder & Strö Ja hur snart kan man börja fodra av det nya ensilaget ,har för mig att jag har hört att det ska ligga en tid..Vårat 1:a enilage ligger...
Svar
9
· Visningar
1 851
Senast: mul
·
M
Hästvård Jag släppte ut min 14åriga valack på grönbete i söndags. i måndags när jag tog in han för att rida hade han svullna ben & haltade. Jag...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: mmims
·
Hästvård Jag har en Korsning nordsvensk bruks/Tinker som går barfota, nu när jag börjat rida honom mer så har han blivit ömfotad på grusvägarna...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Gravinda
·
B
Hästvård Min häst har fått nått konstigt på bakbenen, skenbenen närmare. på framsidan av båda skenbenen, han har haft lite skorpor där efter lite...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Gravinda
·
H
Hästvård Hej Min häst har fått jätte rosa-röd mule börjat få sårskårpor. Men har gjort rent, lagt på helosan. Men funkar inte. Nån som har samma...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Ylva86
·
Hästvård inför klinikbesöket på måndag... Min Chili har varit knackig och är nu halt trots vila. Haltar tydligt på vänster fram utan svullnad...
Svar
10
· Visningar
1 037
Senast: Cilla
·
Hästvård Idag red jag en jättetrevlig vbl kille. Men hästen har något konstigt för sig. Ägaren tror på ovana, tänkte bara kolla med er om någon...
Svar
8
· Visningar
845
Senast: Emor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur