Stödfodring på betet*snälla snabba svar*

Sv: Stödfodring på betet*snälla snabba svar*

.... hösilage, ståendes i en typ lada med öppen dörr och det har funkat fint under alla år. Trots att det ibland blivit riktigt varmt där inne.

Just det - luftigt och under tak.
Det yttersta skiktet torkar till hö vart efter och det undre är skyddat mot luften av det yttre.

Har träffat på riktigt dåligt hösilage två gånger. Den ena gången luktade det rent aceton (du vet nagellacksborttagningsmedel?) och den andra gången luktade det rent av ruttet människobajs. :crazy:
Så känner du någon av dessa lukter är det dåligt ;)

Har träffat på riktigt dåligt hösilage två gånger. Den ena gången luktade det rent aceton (du vet nagellacksborttagningsmedel?) och den andra gången luktade det rent av ruttet människobajs. :crazy:
Så känner du någon av dessa lukter är det dåligt ;)

Haha, ja ,jag ska akta mig extra för dessa två lukter:D

Ngt som jag funderar över nu när alla säger nej, det jäser osv. Men de stall som utfodrar sina hästar med ensilage nu?

Beror ju helt på hur länge balen är öppen. Många stallar som fodrar med silage i min närhet förbrukar tre balar/dag, så balen som öppnas fodras upp direkt.

Likadant hos oss, vi har småbalshösilage så en bal är bara öppen en dag. Nu byter vi i o f s till hö för att slippa ta av balarna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka