Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Vet att man inte kan förvara hö direkt på betonggolv. Vi ska därför lägga pallar under höet i den del av ladan som har betonggolv och...
Svar
3
· Visningar
1 606
Senast: Snowball
·
Hästvård Hejsan! En häst hade dessa märkliga prickarna under hasen. Vad kan de tyda på? En kunnig vän till mig sa att det kunde vara ett medel...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: earthborn
·
Z
Hästvård Åhh.. ibland blir man ju bara less!! För lite mer än ett halvår sedan så gjorde fick mitt 5 månaders stoföl en stickskada rakt in i...
Svar
17
· Visningar
1 554
Senast: SarahOlofsson
·
M
Hästvård hej mitt sto har börjat klia svansen en massa! Hon är en islandshäst på 16 år och har aldrig haft exem tidigare, vad kan detta bero...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: M-oaa
·
R
Foder & Strö Har nu letat och frågat massor av folk. Varför ska hösilaget vila efter skörden innan man kan börja fodra med det och hur länge ska det...
Svar
13
· Visningar
1 688
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min tjej är öm i hovarna, mest fram och är mjuk i sulorna på alla 4 hovarna fast mest V.fram. Hon är lite varm på alla 4 och även puls...
Svar
18
· Visningar
3 330
Senast: JessicaM
·
Hästvård Har en skadad liten fölunge som var på stor utredning på klinik i torsdags med både röntgen och ultraljud där vi dock körde fast i att...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: Lindsen
·
E
Hästvård Har haft min häst i lite mer än 2 år och allt har funkat ganska bra. Han var 8 när jag köpte honom och nu är han 10. Vi har mest varit...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: eloon__
·
M
Hästvård Hej! Jo de är så att jag har en hosthäst. och undrar om någon vet några tips och trix man kan använda sig av för att göra det bästa...
Svar
2
· Visningar
860
Senast: mavil
·
K
Hästvård Det här kommer bli lite långt så jag hoppas någon orkar läsa.. Jag har några hästar och ponnyer i varierande ålder storlek och...
Svar
6
· Visningar
721
Senast: Kvicksilver
·
E
Hästvård Hur förebygger du skador och sjukdomar på din häst? Rider du på ett "speciellt" sättm, tänkte mest på planeringen av ridningen...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö HEJ Just nu har jag fått för mig att betfor gör mer skada än nytta, vill gärna ha svar av ngn foder expert..... Jag tror att betfor...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Pancakes
·
Hästvård Min häst äter skor, känns det som. Vi har grusvägar för att komma till ridrundorna, och det går fort att få lövtunna skor. Är det...
Svar
1
· Visningar
668
C
Hästvård Jag har en 10årig islänning som för en vecka sedan när jag var ute och red markerade lite på h.f. Dagen innan hade han fått springa lite...
Svar
5
· Visningar
3 540
Senast: Thora
·
A
Hästvård När jag var ute och red i söndags så tyckte jag att det var nåt fel på hästen högra framben. Han haltade! Så jag red hem med honom efter...
Svar
15
· Visningar
3 234
Foder & Strö Undrar vad det bästa är att ge en fånghäst så att det inte kommer tillbaka?? Hon har ev fång nu och blir behandlad. Men jag tänkte...
Svar
7
· Visningar
2 120
Senast: Sar
·
A
Hästvård Min häst började halta i traven för 3 dagar sen. hon va inte alls svullen eller någonting. sen för 2 dagar sen då svullnade kotat/hasen...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: axel
·
Hästvård Har haft väldiga problem med min halvblodsvalack nu i 8 veckor... Han har varit halt utan att det blivit bättre.. Det är i knät han har...
2
Svar
33
· Visningar
3 345
Senast: Filur F
·
C
Hästvård Bra eller dåligt?Ge motiveringar varför ni tycker så!
2
Svar
22
· Visningar
2 048
Senast: tja
·
B
Hästvård Behöver massor med hjälp och råd:bow:! Har blivit erbjuden att köpa ett halvblod, en femåring, för en symbolisk summa då det inte...
Svar
5
· Visningar
5 158
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka