Hur förvarar ni hö?

Sv: Hur förvarar ni hö?

Jag har använt fiberduk då halmen inte riktigt räckte. Jag la halm längs väggarna och fibeduk ovanpå. Jag hittade inga dåliga balar i vintras så det verkade funka.

Är det sådan fiberduk som man köper i de flesta affärer? Ser ut som tunt vitt tyg, man kan nästa se igenom det? Eller finns det olika typer?

däe jag stog sist förvarade vi höet på logen ovanpå stallet. hela byggnaden är ca 12 år gammal, väldigt bra gjord och inge drag på logen. de balar som vi misstänker är fuktiga läggs åt sidar, så det bara är det torra höet som ligger på samma ställe.

slänger ner 10-15 bal i taget genom lucka i taket, och läggs på pall i en tom box.

Är det sådan fiberduk som man köper i de flesta affärer? Ser ut som tunt vitt tyg, man kan nästa se igenom det? Eller finns det olika typer?

Ja det stämmer, jag köpte på ett varuhus som finns i så gott som varje stad, på trädgårdsavdelningen.

Tack, jag ska sticka och köpa duk och prova. Vill ju gärna täcka redan nu även om jag får tag på halm så blir ju inte det förrens i augusti.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 530
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar