Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det hästar som helt klart lider så anmäler jag,tex så anmälde jag min grannes häst förra året,som stod på stall dygnet runt vintertid,och aldrig blev verkad,han fick avliva den.Min mamma satt i djurskyddsnämnden i min kommun innan länsstyrelsen så jag har sett mycket.Jag kämpar på så gott jag kan för att försöka förändra,tex genom att diskutera här och försöka få folk att ändra sig till det bättre.Mina djur har det i alla fall jätte bra,så jag kan sova gott på nätterna.
Det finns ju ingen lag på att det ska finnas skugga, och därmed kan det inte klassas som djurplågeri. Däremot har jag själv medvetet valt bort en hage just pga bristen av skugga. Med facit i hand så är jag glad över det beslutet, det är även våra hästar.
Visst är det härligt när folk tycker olika,annars hade vi ju inte behövt något forum här.Som sagt så anmäler jag alltid när jag tycker att hästar far ordentligt illa.Men alla fall är olika. Det finns ingen lag om skugga,men om en häst ligger med värmeslag och dör pga att den inte har skugga så åker ägaren dit på det för att tillsynen har brustit.Jag personligen skulle aldrig sätta mina hästar i hage utan skugga.
suck..OM jag ser djurplågeri så anmäler jag det,ja.
Vädret kan slå om när man är på jobbet eller vad som helst.Så länge inte någon passar hästarna hela dagen och kollar hur dom mår så är det djurplågeri ja,enligt mig.Jag får tycka vad jag vill serru.
men om man inte har möjlighet då?
Hade jag haft ett föl sto med föl som inte fattade att fölet behöver skugga så skulle jag ta in dom på dagen,det är verkligen INTE bra för små föl att vara i stark sol.Jag tältar inte i hagen,jag har en stor lösdrift som mina hästar står inne i större delen av dagen,samt en person som kollar dom en gång per dag när jag jobbar.Har man skugga till sina hästar behöver man inte kolla dom lika ofta.