K
knasigare
Sv: Skugga på betet
Sen så går inte min häst iallafall och inte direkt någon annan häst vad jag sett runt runt i timmar utan vila i solen. Gör dom det så ska man hjälpa dom på något sätt om det är så att insekter stör dom så att dom inte kan vila.
När det gäller sånt så har ägaren ett visst ansvar, har aldrig nånsin påstått att hästen ska behöva gå runt och svettas och inte kunna stå stilla pga insekter.
Likadant om hästen skulle dö pga av värmen så brister det rejält i tillsynen och jag kan omöjligt påstå att ägaren är särskillt bra då.
Jag kan inget om kattungar, visste inte att dom tål lika mycket som vuxna gör men okej.Men tolv veckors kattungar är inte extremt unga, de är fullt kapabla att själva söka skugga om de har möjligheten. Men sätter jag dem i en bur, hur stor den än må vara (jämför hästhage), utan skugga så blir det garanterat plågsamt.
Det är i princip lika varmt inne som ute i min lägenhet, skiljer max någon grad även ifall den mäter i solen, min hund dör inte för det, han flåsar inte ens.Och visst är det varmt inomhus men det är fortfarande inte att jämföra med att stå ute i gassande sol. Får du 30 grader inne eller kanske uppemot 40 så är det såklart jobbigt men i solen blir det åtskilligt varmare än så!
Sen så går inte min häst iallafall och inte direkt någon annan häst vad jag sett runt runt i timmar utan vila i solen. Gör dom det så ska man hjälpa dom på något sätt om det är så att insekter stör dom så att dom inte kan vila.
Förstår inte varför hästar ska vara så tåliga. Solvärmen i kombination med dessa flygfän = hästen rör på sig = blir svettig = flygfäna blir ännu ettrigare = hästen springer ännu mer osv, är inget jag med gott samvete skulle utsätta mina hästar för.
När det gäller sånt så har ägaren ett visst ansvar, har aldrig nånsin påstått att hästen ska behöva gå runt och svettas och inte kunna stå stilla pga insekter.
Likadant om hästen skulle dö pga av värmen så brister det rejält i tillsynen och jag kan omöjligt påstå att ägaren är särskillt bra då.