Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kan de få väldigt ont i fötterna dagen efter verkning?? Red idag och fick vända för att hon hade så ont! Hon ville mest gå på gräset...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 982
Senast: JessicaM
·
Hästvård Är det någon som provad båda typerna? Fördelar/nackdelar? Alla tips mottages tacksamt! (UTAN disskusioner om jag är djurplågare eller...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
31 332
Senast: trofé
·
Hästvård Om en häst har som små vita "prickar" på halsen, under manen ungefär, vad kan det vara då? :confused::confused: Vet inte riktigt hur jag...
Svar
5
· Visningar
1 235
Hästvård Tänkte höra om någon här har någon teori. :p Pållen blev halt och svullen i mitten av förra veckan. Ordentligt halt, men inte så pass...
Svar
6
· Visningar
1 032
J
Hästvård jag har en fjording som är 11 år. har ett problem med hans man. det är så att den är jätte bred och det ser utsom att den snart ska...
Svar
8
· Visningar
1 723
Senast: mumin
·
E
Hästvård Min häst har för 1-2dagar sedan fått en hård galla ovanför kotan på höger framben. Vad kan denna hårda galla betyda? :confused: Den...
Svar
4
· Visningar
1 969
Senast: TantEster
·
Hästvård Statisk obalans fram före verkning. Statisk obalans v.f. före verkning, inåt roterad kota,svagt inåttåad. Obalans i hoven v.f...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 248
H
Hästvård Vilket/vilka liniment använder ni och när? Gör en lista tack :)
Svar
1
· Visningar
642
Senast: BancoB
·
Hästvård Jag har ett föl som i måndags fick en skruv inopererad i framknät. Hon har även ett hovbeslag. Är det någon som vill dela med sig om...
Svar
2
· Visningar
900
A
Hästvård Någon här som har haft problem med SI-leden? Hur visade sej det? Någon som har fått problem med korset/bakdelen, som senare har...
2
Svar
25
· Visningar
10 265
Senast: BancoB
·
F
Hästvård En lite pinsam fråga ... Hur ska en hingspung se ut? Häromdagen tyckte jag att pungen på min 3-åring såg helt konstig ut - kantig...
Svar
9
· Visningar
12 526
Senast: Marna
·
Foder & Strö Hur göra med hästar som tröttnar på foder? Om man har hittat ett bra foder som innehåller de värderna man vill ha utan att man...
Svar
6
· Visningar
816
C
Hästvård Fick fångkänning på hästen 10 juni (på sin 13 års dag till råga på allt) och det blev strikt boxvila i minst 10 dagar med medicin. från...
Svar
3
· Visningar
777
Senast: Canoó
·
Hästvård Ena stoet har fått en ful ink precis bakom sadelstaden, den vätskar sig och blir större och större . Vi har aldrig haft en häst med det...
Svar
11
· Visningar
1 990
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Vad ska man använda för myggmedel på hästarna som hjälper? Vi har provat flera sorter utan något bra resultat:(
Svar
6
· Visningar
2 047
Senast: Celsiano
·
Hästvård Har en fång häst som just nu står på box, Har fått vet.råd att ge henne parafffinolja. Men hur mycket ska jag ge? Och hur ger ni oljan...
Svar
16
· Visningar
2 198
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur är det med giftiga växter som kommer med i hösilaget? Tex smörblommor - funkar processen sådant, att de blir ätliga precis som med...
Svar
5
· Visningar
2 630
Senast: Skalmeje
·
T
Hästvård Är det vanligare nu att man klipper hästen året om än förut, jag gör det men har inte tyckt att de varit så jättemånga som gjort de som...
Svar
12
· Visningar
1 113
Senast: gylle
·
J
Foder & Strö Hej, Jag undrar om någon har idée kring hur man smidigast fraktar hö från Östergötland till Göteborg? Vi får jättebra hö helt gratis...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: Tequilasun
·
E
Hästvård Hej! :D Jag har några hästar som blir störda väldigt mkt av flugor, knott och liknande flygande saker vid ridning. Tänkte om det...
Svar
4
· Visningar
1 211
Senast: Ingela_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30