Om Agria och avlivning

Sv: Om Agria och avlivning

Har hästen inte fått varken behandling och/eller vila, så är chanserna för utdömning minmala. Jag trodde det var hältor som har behandlats och vilats flera ggr utan resultat

Du om ngn borde ju vara expert på detta ormåde med din gedigna erfarenhet!!

Så mitt råd till alla andra, lyssna på Alexandra.

Du om ngn borde ju vara expert på detta ormåde med din gedigna erfarenhet!!

Så mitt råd till alla andra, lyssna på Alexandra.

Erfarenhet av vad, vägra slå ut menar du? Nog har jag fått döma ut alldeles för många, men med ett undantag så har jag ju försökt låångt efter både försäkringsbolag och veterinärer 'godkänt' utdömning flera gånger om.

Är jag något så är jag väl snarare för 'långsam' att 'gå med på' utdömning. Så min erfarenhet av att försöka få utdömt innan behandling/vila är obefintlig.

Hästen har inte gjort annat än vilat och käkat medicin om vartannat.

Nu igår när han släpptes såg han faktiskt ganska fräsch ut, det fräschaste jag har sett honom. Skall bli spännande efter denna månaden!

Jo men ni har inte sprutat och så, lederna alltså? Eller har det inte gått att lokalisera vilken/vilka leder?

Man kan ju spruta i blodet med. Tyvärr räcker det ofta inte riktigt till med butta/etc via munnen när de har ledinflammation/er.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
992
Senast: Sirap
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 665
Senast: Stereo
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka