Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Hjälp. Jag har fått massa äckliga kryp i mitt ny inköpta hö. Dom är knappt en millimeter stora och vita. Det kryllar av dom i hela höet...
Svar
2
· Visningar
1 928
Senast: Maléne
·
  • Låst
Hästvård Vilken effekt har den på hästen? Vad vill hon uppnå? Bakgrund: Det var vid tävlingar i Wiesbaden under pingsten som Whisper, som...
Svar
1
· Visningar
1 009
Senast: Boj
·
C
Hästvård Hästar ska inte äta klippt gräs, det vet jag. Men nu har det råkat hamna jätte lite klippt gräs i hästarnas vatten i hagen de ska stå i...
Svar
5
· Visningar
793
Senast: chira
·
Hästvård Har en 18-årig valack som jag haft i snart ett år. En gång under detta året (i höstas) har han "fastnat" med ena bakbenet, släppte...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Qvistis
·
Hästvård Hittade igår kväll mina två ettåringar sovandes inne i lösdriften (har inte hänt att dom gått in där på väldigt länge nu) Tog in dom och...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Vad sjutton kan det bero på??? Har faktiskt aldrig varit med om det förut... den är ju högsommar liksom och en av åringarna har...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: wrangler
·
S
Foder & Strö Hej! Tänkte dela med mig i mina funderingar här lite.. :) Hur tror ni att det skulle funka ifall man ger fri tillgång på löst salt...
Svar
15
· Visningar
1 357
Senast: Madick
·
C
Hästvård Ponny 11årigt valack. Han blev sparkad(antagligen) i hagen i förrgår och nu är han halt..Vet. var och se på honom och sade hur vi...
Svar
10
· Visningar
1 369
Senast: CK_
·
T
Hästvård Min kompis ska flytta sin häst till bete och sen vidare till nytt stall. Idag fick vi reda på att vi ev. har ringorm i stallet... Hennes...
Svar
5
· Visningar
2 672
Senast: lundsbo
·
Hästvård ja, typ hälften av de giftiga växterna som kan växa i en beteshage är ju fridlysta. OM man nu hittar giftiga växter i hagen, får man...
Svar
6
· Visningar
1 186
Senast: ginnies
·
M
Hästvård Hej! Det är så att en bekant till mig ev. ska till klinik & kolla upp sin häst. Angående denna hästs luftrör. Hästen har förut varit i...
Svar
3
· Visningar
1 515
Senast: Evale
·
Foder & Strö Hur ska kvoten för Mj/Smbpr ligga när det gäller en 1-årig shettis? /Lizzie
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: lizzie
·
H
Hästvård hej! måste ha lite tips och råd. har varit på jakt efter häst och har nu hittat en häst (skimmel) som verkar toppen:) probelemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 677
Senast: Royal_Horses
·
R
Hästvård har en islandshäst hemma med utläkt spatt , hittade denna sida: http://www.backontrackshop.se/product.asp?product=12 ¨ där det...
Svar
9
· Visningar
2 704
Senast: gazira
·
Foder & Strö Jag läser mycket faktaartiklar och forskning om "foderrelaterade sjukdomar" som fång och korsförlamning och har lagt märke till att...
2
Svar
30
· Visningar
2 888
Senast: independent
·
Foder & Strö Hej! Jag var och hälsade på min gamla foderhäst idag :love: och han verkade må bra...men jag har en fråga till er foderkunniga...
Svar
14
· Visningar
1 783
Senast: Laguna
·
Foder & Strö Jag är ju som sagt nybörjare på det här, det är mitt första år med eget hösilage. Jag har en erfaren bonde som slår o plastar åt mig...
Svar
5
· Visningar
4 481
Senast: korneva
·
Foder & Strö I år tar jag in mitt egna hösilage för första gången:laugh: Dom börjar slå imorgon. Men som sagt när är det bäst o ta analysen...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: korneva
·
S
Hästvård Jag håller på att ringa land och rike runt, men får inte tag i någon hästkunnig person. Distriktarna är dåliga på häst. Mitt problem...
Svar
9
· Visningar
3 194
Senast: Lahtel
·
T
Foder & Strö Sitter här i sommarvärmen och planerar hur mycket foder som jag behöver köpa inför vintern. Har koll på ett ungefär vad dom stora...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka