Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilket muslifoder använder du? :laugh:
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 111
Senast: pastejja
·
Foder & Strö I mitt stall är det väldigt många som ger sina hästar bananer dagligen. Det säjs att det är kalium i dem som då ska vara lugnande på...
2
Svar
20
· Visningar
14 485
Senast: lizzie
·
E
Foder & Strö Kan hästar äta jordgubbar?
Svar
12
· Visningar
8 931
Senast: TinyWiny
·
U
Hästvård Är det någon som känner till detta? Hur smittsamt är det? Vilka symptom ger det? Kan det förebyggas/behandlas? Vaccination? Har...
Svar
6
· Visningar
1 633
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst brukar få som en liten sårskorpa runt fästingarna, och efteråt blir det som en liten knuta just vid bettet, precis som det...
Svar
4
· Visningar
2 720
Senast: Elina8
·
Hästvård Någon som vet vilken som är den vanligaste sömstorleken (Mustad) till ett normalstort halvblod med vanliga ridhästskor?
Svar
10
· Visningar
3 104
Hästvård Jag har en två veckors fölunge som veterinären tittade till idag. Hon är väldigt instabli i bakkärran och vet rek skoning för att hjälpa...
2
Svar
23
· Visningar
3 767
Senast: Mitra
·
Hästvård Hade tänkt låna ut ponnyn och veterinärbesiktigade honom i torsdags (igår) och när vi kom till böjprovet så fick vi inte böja vänstra...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: linnsan
·
Hästvård Vet att många bukeare kan tänka sig att skänka hästen till katterna på Zoo när dagen väl kommer, det skulle även jag kunna tänka mig...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Seabaz
·
S
Hästvård I morgon ska min (förhoppningsvis) blivande häst veterinärbesiktas. Ingår det vanligtvis röntgen eller är det något man måste "beställa"...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: Tant Brun
·
C
Hästvård Släppte min häst på bete fõr ett par dgr sedan, allt gick bra tills igår:( Upptäckte ett sår vä bak, en reva som vätskar lite... Han...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: CalleNy
·
T
Hästvård En häst i stallet fick unghästvårtor för en tid sedan (kanske ca 1.5 månad sedan) som orsakas av ett papillomavirus. Detta smittar till...
Svar
3
· Visningar
15 832
Senast: The Veterinarian
·
Foder & Strö Förstår att det givetvis beror på vart i landet man bor, typ av bete etc.. Men om man ser till naturbeten, vi bor ex på öland och har...
Svar
2
· Visningar
900
Senast: Fenestra
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av plastade balar med stor luserninblandning? Tänker på hållbarhet och smaklighet med tanke på att lusernet...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Fenestra
·
D
Hästvård Har opererat min hästs bägge karpaltunnlar. Han har stått på boxvila i 2 veckor snart därefter skan han stå i sjukhage i 6 veckor enligt...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: MVH
·
Hästvård Jag vill testa om min häst har cushing's men jag vill helst undvika att göra dex suppressionstestet. Jag pratade med en veterinär idag...
Svar
10
· Visningar
1 692
Senast: Gwildr
·
D
Hästvård Jag har hört ett par gånger nu att det skulle vara farligt för hästar. På vilket sätt? Jag har använt flera olika produkter som...
2
Svar
20
· Visningar
3 284
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Min häst har fått någonting konstigt på bakbenet. Han är nordsvensk och går på sommmar bete. Han fick det på bara en natt. det var helt...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har något tidigare år analyserat grovfodret till mina hästar men då fick jag allt hö från samma ställe. Vi odlar eget hösilage...
Svar
12
· Visningar
1 168
Senast: Yrrol69
·
M
Hästvård Hej ! en fråga , min häst har behandlats för kotledsinflammation nu två ggr och nu är det mkt bättre i framben, om fyra dagar ska vi...
Svar
3
· Visningar
778

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka