Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

U
Hästvård Är det någon som känner till detta? Hur smittsamt är det? Vilka symptom ger det? Kan det förebyggas/behandlas? Vaccination? Har...
Svar
6
· Visningar
1 635
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min häst brukar få som en liten sårskorpa runt fästingarna, och efteråt blir det som en liten knuta just vid bettet, precis som det...
Svar
4
· Visningar
2 722
Senast: Elina8
·
Hästvård Någon som vet vilken som är den vanligaste sömstorleken (Mustad) till ett normalstort halvblod med vanliga ridhästskor?
Svar
10
· Visningar
3 108
Hästvård Jag har en två veckors fölunge som veterinären tittade till idag. Hon är väldigt instabli i bakkärran och vet rek skoning för att hjälpa... 2
Svar
23
· Visningar
3 770
Senast: Mitra
·
Hästvård Hade tänkt låna ut ponnyn och veterinärbesiktigade honom i torsdags (igår) och när vi kom till böjprovet så fick vi inte böja vänstra...
Svar
6
· Visningar
941
Senast: linnsan
·
Hästvård Vet att många bukeare kan tänka sig att skänka hästen till katterna på Zoo när dagen väl kommer, det skulle även jag kunna tänka mig...
Svar
7
· Visningar
1 349
Senast: Seabaz
·
S
Hästvård I morgon ska min (förhoppningsvis) blivande häst veterinärbesiktas. Ingår det vanligtvis röntgen eller är det något man måste "beställa"...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: Tant Brun
·
C
Hästvård Släppte min häst på bete fõr ett par dgr sedan, allt gick bra tills igår:( Upptäckte ett sår vä bak, en reva som vätskar lite... Han...
Svar
6
· Visningar
868
Senast: CalleNy
·
T
Hästvård En häst i stallet fick unghästvårtor för en tid sedan (kanske ca 1.5 månad sedan) som orsakas av ett papillomavirus. Detta smittar till...
Svar
3
· Visningar
15 866
Senast: The Veterinarian
·
Foder & Strö Förstår att det givetvis beror på vart i landet man bor, typ av bete etc.. Men om man ser till naturbeten, vi bor ex på öland och har...
Svar
2
· Visningar
902
Senast: Fenestra
·
Foder & Strö Någon som har erfarenhet av plastade balar med stor luserninblandning? Tänker på hållbarhet och smaklighet med tanke på att lusernet...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: Fenestra
·
D
Hästvård Har opererat min hästs bägge karpaltunnlar. Han har stått på boxvila i 2 veckor snart därefter skan han stå i sjukhage i 6 veckor enligt...
Svar
4
· Visningar
1 212
Senast: MVH
·
Hästvård Jag vill testa om min häst har cushing's men jag vill helst undvika att göra dex suppressionstestet. Jag pratade med en veterinär idag...
Svar
10
· Visningar
1 694
Senast: Gwildr
·
D
Hästvård Jag har hört ett par gånger nu att det skulle vara farligt för hästar. På vilket sätt? Jag har använt flera olika produkter som... 2
Svar
20
· Visningar
3 288
Senast: HelenaHandberg
·
A
Hästvård Min häst har fått någonting konstigt på bakbenet. Han är nordsvensk och går på sommmar bete. Han fick det på bara en natt. det var helt...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Jag har något tidigare år analyserat grovfodret till mina hästar men då fick jag allt hö från samma ställe. Vi odlar eget hösilage...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: Yrrol69
·
M
Hästvård Hej ! en fråga , min häst har behandlats för kotledsinflammation nu två ggr och nu är det mkt bättre i framben, om fyra dagar ska vi...
Svar
3
· Visningar
784
C
Hästvård Är det nån som använder eller har provat babyolja på sin exem häst? Jag har fått tips om detta och undrar över era erfarenheter.
Svar
3
· Visningar
1 736
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har sökt i forumet, men hittar inte riktigt vad jag letar efter. Har nyligen köpt ny häst, som inte tål havre. Nu äter han Åsebro... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 608
L
Hästvård Mitt sto har fått en konstig bula på baklåret. Det såg först ut som ett insektsbett men nu vet jag inte vad jag ska tro. Den är hård med...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Lejonelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka