Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hur mkt betfor måste man ge för att det ska vara gynnsamt ur magsynpunkt?
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: Centaur
·
H
Hästvård Min häst har varit varm på insidan av kotan på ena frambenet ett par dagar. Hon har nu fått vila. Det började med att hon kändes lite...
Svar
7
· Visningar
4 273
Senast: hryttare
·
Hästvård Tjockponnyn har bantats lite men är fortfarande en tjockponny. Har senaste 4 - 5 dagarna gått munkorgslös i vinterhagen, pga skyfall i...
Svar
6
· Visningar
883
Hästvård Om tråden ligger fel vore jag tacksam om moderator ville flytta den... Situationen är denna: står i ett litet stall med bara två...
Svar
17
· Visningar
1 199
Senast: Sandra78
·
Hästvård Min femåring är stel i vänster bakben. Svårt att kratsa hoven vill inte riktigt böja benet. Rör sig stelt och "tappar" bakdelen på...
Svar
8
· Visningar
1 728
Senast: maria21965
·
R
Foder & Strö Någon som har tips om ett pelletrerat foder som är lämpligt för en häst som blir tjock vid åsynen av gräs och har fångbenägenhet samt...
Svar
12
· Visningar
1 756
Senast: vigmir
·
G
Hästvård Hej Har blivit med egen betesmark och har en och annan undring. Jag har förstått att betesmarken måste putsas för att den skall må bra...
Svar
15
· Visningar
2 512
Senast: cristobal
·
Hästvård Det är såhär: I förrgår skulle jag ut och rida, och såg att ena bakskon satt löst på ena sidan. Så jag hämtade några sömm att slå i så...
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Kallebus
·
H
Hästvård Kan en häst få reumatiska besvär? Vad gör man åt det i så fall? Bara en tanke, inget aktuellt fall just nu.
Svar
6
· Visningar
3 815
Senast: fluffig
·
Hästvård Pålle har lyckats sparka sig själv eller något i hagen och fått en rejäl bula där han har såret. Tror ni att det kommer gå ner eller...
Svar
6
· Visningar
834
L
Foder & Strö Hej! :) Jag har ett d-ponnysto som inte äter upp mineralerna och vitaminerna. Jag har verkligen försökt. Jag blandar maten men hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 697
Senast: Ylva86
·
Hästvård Slängde på min insektskänsliga häst ett flugtäcke med hals för någon vecka sedan. När jag tar in henne går hon med mycket kort steg...
Svar
3
· Visningar
966
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästvård Vår ponny hittade en traktor att klia sig emot imorse, så nu är manen och rumpan ordentligt insmorda med olja/fett/smuts. :mad: Vad är...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: Neinor
·
U
Hästvård Kan man ha liniment och sedan linda benen? Rekomentationer på bra liniment till lite tuffare träningar?
Svar
7
· Visningar
957
Senast: Tagliabue
·
N
Hästvård Min 11 åriga valack har börjat kissa så himla mycket, det känns inte normalt! När man tar in honom i boxen så ställer han sej alltid...
Svar
10
· Visningar
16 886
Senast: poniihest
·
T
Foder & Strö Vi håller på att skaffa oss en häst (B-ponny) och nu undrar vi vad för typ av skillnad det är på höet om det skulle vara från förra...
Svar
1
· Visningar
635
Senast: pinky
·
Hästvård Mini har nu fått foderstrupsförstoppning för andra gången, så på onsdag bär det av till klinik för att kolla så det inte blivit en ficka...
Svar
5
· Visningar
1 631
Senast: korneva
·
V
Hästvård Idag kom dommen. Spatt på ena bak (mellersta leden). Han är rejält halt på det benet. Plus om om det inte vore nog, mycket...
Svar
19
· Visningar
1 581
Senast: Lenita
·
Foder & Strö Fortsätter ni att ge fodertillskott under betesperioden? Alla tillskott, mineraler, glukosamin, msm, örter, kiselkur, enzion och allt...
Svar
19
· Visningar
1 569
Senast: eiwo
·
Hästvård OBS: Detta handlar inte om min häst eller någon utav de hästar jag rider (tror jag skrivit i en annan tråd att en av "mina" hästar...
Svar
17
· Visningar
2 193
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka