Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur länge ska man egentligen låta hästar "göra upp" och bråka i hagen? Hur tycker ni på buke att man ska gå till väga när en häst får...
Svar
12
· Visningar
3 157
Senast: TessieW
·
B
Hästvård och tränset ligger. Villka gör det? Och varför? Sälv gör jag det för att det är snyggt :D
2 3
Svar
47
· Visningar
4 302
J
Hästvård Jag behöver tips och råd om hur jag kan få ökad hovtillväxt på min häst! Har försökt med att lättblistra kronranden, tvättar och smörjer...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 322
Senast: mirona
·
Hästvård Hittar inte det jag vill veta på infosidorna, kanske ni därute vet mer. När man läser om det så lägger det sig ju som en hinna så att...
2
Svar
29
· Visningar
4 500
Senast: Novali01
·
Hästvård Jag har missat vaccinationen! Hur det nu kunde gå till med alla vet.besök jag har haft senaste halvåret, det begriper jag inte, och ni...
Svar
6
· Visningar
770
Senast: Nela88
·
Hästvård Min häst fick detta i lördags kväll och vart riktigt dålig! Men iaf, hon går nu och hostar/harklar sig och verkar lite allmänt...
Svar
10
· Visningar
1 413
Senast: Shark
·
N
Foder & Strö Hej vad bör jag tänka på, jag ska köpa min första häst och hästen har nu haft fri tillgång på hösilage i bal i hagen. Själv tänker jag...
Svar
6
· Visningar
1 348
Senast: Korven
·
A
Foder & Strö Min vall klipptes igår, och evt kommer vi pressa och plasta ikväll, beroende på vädret (imorgon) o Ts. Har läst nånstans att man kan...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Mynta2
·
V
Hästvård Står och pillar bort muggskorpor på ena bakbenet och plötsligt viker sig benet. Framsidan av hoven och upp till kotan ligger plant mor...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Mattsson
·
M
Hästvård Har hittat några trådar men inga direkta svar. Någon som har något tips? :confused: Har inte fått diagnosen cushing.. än. Men pållen...
Svar
16
· Visningar
2 119
Senast: plutasen
·
E
Foder & Strö Har en häst på 15år som lätt stressar upp sig i olika situationer. Har nu funderat på om det finns något tillskott el. liknande som kan...
Svar
8
· Visningar
1 197
Senast: Em_E_liE
·
Foder & Strö Har försökt lura ut vad som ev. kan vara brist av då hästen knappt har en svans värd att kalla svans. Pannluggen är mer eller mindre...
Svar
13
· Visningar
1 620
Senast: Kiickan
·
Hästvård Min hovslagare tror jag är galen, förut hade jag en häst som jag var tvungen att ta bort 1 december -08, ett litet sto...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 302
Senast: Jaxonmaxon
·
Hästvård Vi har haft samma hovslagare i 10-15 års tid.Vi har varit nöjda med honom,han kommer för det mesta i tid,kommer genast vid tappskor och...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: skjona
·
Hästvård Var precis och titta till min åring på betet. Tyvärr har hon fått mugg på alla 4 benen,suck! Jag har pratat med beteshållaren å där...
Svar
13
· Visningar
2 247
Senast: TantEster
·
M
Hästvård En häst i stallet jag rider har fått ett trycksår efter sadeln, det är en bomlös som inte passar utan halkar på sniskan vid ridning...
Svar
1
· Visningar
935
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård Är det någon som har en häst som har haft skada på kotsenskidan ? Hur märkte ni det på era hästar ?
Svar
11
· Visningar
13 889
Senast: Lejonelle
·
L
Hästvård Köpte en ny häst för ca 3 veckor sedan. Gick fortfarande i vinterhage när jag köpte honom så har vant in honom långsamt på gräs. Nu går...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Lejonelle
·
M
Foder & Strö Om stoet plöttsligt efter fölning börjar slicka på järn? Foderstaten är helt ok efter anlays av grovfoderet. Selen ok och saltsten...
Svar
11
· Visningar
1 111
Senast: BeastieBabe
·
A
Hästvård Jag undrar hur länge betfor kan stå blötlagt när det är svalt och mörkt? Åker bort några dagar och självklart får jag hjälp att göra...
2
Svar
38
· Visningar
11 158
Senast: BeastieBabe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar