Muslifoder

Sv: Muslifoder

Hippo bas harmoni och D&H Fiber P. Sen får hon även Hippo Alfa så hon håller sig runt och go :love:

Dangros Hestekraft använder jag på liten häst/ponny med mycket eget krut i sig. Funkar bra.

Hade även det till stor häst med normal egen energi, och det funkade kanon.

Är super nöjd med det. :D

Jag har testat Spillers Conditioning mix nu i en månad snart men ser ingen förbättring. Behöver bygga muskler på henne och få en finare överlinje (en quarter med en kropp ganska lik ett fullblod). Funderar på att gå tillbaks på Hestekraft igen, det är inte kul att betala så mycket för det som ändå inte ger ett bra resultat. Jag behöver ha havrefritt foder för att hon blir för het annars. Så nu står valet mellan att öka på ännu mer av Spillers, ta hestekraft igen eller testa ännu ett foder, har fått tips om testa andra med men det känns inte bra att hoppa emellan olika, vill hitta ett bra nu. Vill ha ett muslifoder. Tips någon?

Min häst har stått på Hippo Bas müsli och Hestekrafft tidigare.
Men nu ger jag Spillers Cool mix, är dock nöjd med resultatet av alla sorter. De verkar innehålla och ge ungefär likvärdig effekt tycker jag.

Jag har testat Spillers Conditioning mix nu i en månad snart men ser ingen förbättring. Behöver bygga muskler på henne och få en finare överlinje (en quarter med en kropp ganska lik ett fullblod). Funderar på att gå tillbaks på Hestekraft igen, det är inte kul att betala så mycket för det som ändå inte ger ett bra resultat. Jag behöver ha havrefritt foder för att hon blir för het annars. Så nu står valet mellan att öka på ännu mer av Spillers, ta hestekraft igen eller testa ännu ett foder, har fått tips om testa andra med men det känns inte bra att hoppa emellan olika, vill hitta ett bra nu. Vill ha ett muslifoder. Tips någon?

Vilka värden har Spillers Conditioning mix och är det havrefritt?

Har använt Marstalls Cornmüsli till mitt fullblod. Provade också Granngårdens egna havrefria müsli ett tag som är billigare. Funderar nu på att prova D&H "Build Up". Någon som använder det?!

Dodson & Horell Convalecent Diet. Super om man har en piiigg häst.
Har det just nu men tänkte gå över på lågenergi fodret Pasture mix eller Pastre Nuts.

Min äter Spillers Cool mix, har gjort ett par månader nu. Tycker det fungerar bra, men hon får bara kanske 200 gr/dag nu, mest för att få något i krubban när de andra får.

Hon har tidigare stått även på Krafft Rehab, Krafft Groov, Hestekrafft och Hippos havrefria müsli beroende på var jag haft henne uppstallad någonstanns (vilken ÅF som varit närmast) samt beroende på vilket behov jag haft i foderstaten. Jag har egentligen varit nöjd med alla sorter, det viktigaste är ju att det blir en balanserad foderstat.

Min mkt heta fullblodskorsning får GAINS Cool ´n easy mix. havre ritt och påstås iaf innehålla örter som gör hästen lugnare, inte drogad dock ^^ Antar att den är magnesuimberikad kanske...

Har Granngårdens havrefria müsli till tävlingshästarna. Även testat Krafft/Red Mills müsli.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 149
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka