Muslifoder

Sv: Muslifoder

Menade naturligtvis mängd :)

Jag ska faktiskt börja ge müslin igen! Nu har jag hittat ett toppenhö så jag behöver inte alls ge mycket krafft :) Lillan älskar den och jag tycker att det ser så härligt ut :) :d

Är ju då Krafft müsli Grön i samarbete med Red Mills :)

Senast ändrad:

**KL**
Nu kommer jag med en dum fråga, men hur kan kornet i muslie hålla i 5 månader och bara 2 veckor om jag köper nykrossat. Har det med värmebehandlingen att göra? Annat?
/U

har gått över nyss till Dodos & Horrells build up och avelsmüsli.. och JAG älskar det, och hästarna förståss också.. haha

Jag använder Eggersman Senior/vital till ena pållen och Eggersman Struktur Eqiuchamp till de andra två. Den senare innehåller nån bra-för-magen bakterie.

Har aldrig nånsin hört talas om Spillers förr, men såg idag att min återförsäljare börjat sälja det. Ser att det är många här i tråden som använder det! Är det ett nytt märke?

Har aldrig köpt ett färdigt müslifoder (har aldrig hittat något med rätt värden...), så jag blandar själv beroende på vad som behövs.

Ibland lusern, mineralfoder och betfor, ibland havre och mineralfoder, ibland bara något av dem och ibland något färdigt proteinfoder.

*kl*

Min pålle får salsas müsli för avelsston och unghästar, han älskar det håller sig i fint hull och plånboken är ännu gladare :p

kl.

Vad ligger dessa müslifoder i för prisklass på ett ungefär?

T.ex. Granngårdens havrefria müsli vs. Kraffts blåa Red Mills?

Har ingen koll på vad ngn av dessa kostar..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 528
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 149
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka