Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Är det nån som använder eller har provat babyolja på sin exem häst? Jag har fått tips om detta och undrar över era erfarenheter.
Svar
3
· Visningar
1 723
Senast: Boj
·
Foder & Strö Har sökt i forumet, men hittar inte riktigt vad jag letar efter. Har nyligen köpt ny häst, som inte tål havre. Nu äter han Åsebro...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 600
L
Hästvård Mitt sto har fått en konstig bula på baklåret. Det såg först ut som ett insektsbett men nu vet jag inte vad jag ska tro. Den är hård med...
Svar
1
· Visningar
573
Senast: Lejonelle
·
S
Hästvård Min nu sexåriga ridponny valack har någon sorts skada i benet, man hittar inget fel på röntgen, flera undersökningar har gjorts och det...
2
Svar
20
· Visningar
2 242
Senast: MoonFlight
·
J
Hästvård Sist vi hade hovslagarn ute så bad jag honom att kolla så att hästen inte hade strålröta. Nej absolut inte sa hovis. Men hoven är...
Svar
8
· Visningar
1 179
Hästvård Pållan har en befarad hovböld igen... Sist när hon hade hovböld rekommenderade hovis att jag lägger ett våtvärmande omslag om hoven för...
Svar
19
· Visningar
8 145
Senast: coari
·
T
Hästvård Skulle ni stängslat vid diken om de går genom en hage? (ca 1m brett och 0,7 cm djupt)
Svar
14
· Visningar
1 378
Senast: Sidekick
·
Foder & Strö Är det någon som använder någon tillsats vid produktion av förtorkat ensilage/hösilage? Vilken typ av tillsats och vad vill ni uppnå med...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Någon tipsade om att använda svavelblomma/pulver mot insekter. Dock, var får man TAG i detta?
2
Svar
32
· Visningar
8 723
Senast: Tacitus
·
Foder & Strö Fick hem 100 balar hö idag, och 35 av dem är från en annan skörd och har legat ytterst uppe på skullen. Allt är fjolårshö. De 65...
Svar
2
· Visningar
1 193
Foder & Strö Förlåt om det redan finns en tråd som behandlar ämnet, jag är verkligen superkass på att söka på så specifika saker. Har skaffat mig...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: spaderÄss
·
A
Hästvård Hur gör man om man har en svårlastad häst en regnig dag? Om det tar tex 20 minuter att få in hästen i transporten, så hinner ju...
Svar
9
· Visningar
936
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Nu börjar det dra ihop sig. Min shetlandsponny ska iväg på foder till hösten, hon har fång och jag har inte möjligheten att ge henne det...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Atalantha
·
Hästvård Kan hästar bli resistenta mot olika tillskott? Alltså, t.ex. om man ger b-vitamin året om, kan hästen då bli "immun" så att den inte...
Svar
8
· Visningar
896
Senast: Orkan
·
Hästvård Anser ni att en häst som gått 2 månader på bete, rejäla hagar och mycket kuperad mark (Fallsbjörken i Dalarna, om det säger någon...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Trollungen
·
Hästvård Är nyfiken på om nån har erfarenhet av atopi hos häst! Jag skulle vilja veta hur den har fått diagnosen, om den har medicinerat och hur...
Svar
1
· Visningar
1 329
Senast: irma
·
Hästvård Har ju nyligen köpt en äldre ponny, 21 år. Frisk och pigg och gick igenom vet. bes. Ua.:D Men nu börjar jag fundera lite över hennes...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Qosack
·
Hästvård Kan hästar få regnskållor överallt på kroppen? Eller måste det vara på ställen där det är fuktigt, t.ex. under täcken?
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Constance
·
Hästvård Kan en häst få svullen och hård nacke av stentramp? Vill inte kalla det späck-eller fångnacke, även om hästen ifråga hade en...
2
Svar
24
· Visningar
9 937
Senast: cristobal
·
J
Hästvård Jag har 2 eksem hästar här hemma och dom är båda hopplösa och kliar av sig sin fina man :cry: Jag undrar eftersom att min ekonomi...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Lolloo_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka