ultuna på midsommar!

Sv: ultuna på midsommar!

Idag ringde vet på eftermiddagen o sa att "prinsen vill hem". Matte fick hoppa in i bilen snabbt o smita fr jobbet. Nu står han hemma i stallet igen med kompisarna som blev jätteglada när de såg snyggingen, Med bandage fr hov upp till armbågen.... Blått o svart, snyggt.
Matte tänkte bojkotta jobbet imorgon för det skall byggas sjukhage på 10x10 m, promenader och sår o feberkoll i 10 dagar... Han kommer att krypa ur skinnet när de andra går på betet... Får låta shettisen oxå stå i sjukhage och vara sympatisjuk... Hemma iallafall, röntgen var bra och leden verkar okej. På torsdag kommer vår husdoktor och kollar till igen och matte skulle ringa Ultuna imorgon för de har inte hunnit skriva hemgångsråd.
Jag såg tyvärr hästar som var betydligt sämre än min där nere och lider verkligen med er alla... Det är hemskt o jag tror de skulle kunna tjäna på att bygga pensionat där för alla hussar o mattar... Då kan vi stå o ge våra sjuklingar morötter hela dagarna...

Nej men vad skönt att du har pållen hemma igen! Vet du hur lång konvalescensen blir?! Hoppas det går bra iaf. Det är ju inte alla hästar som accepterar sjukhage och allt vad det innebär.

Denna har ju stått redan i nästan 2 år, senruptur 2007 vilade till maj 2008. Vi köpte honom aug. Då halt och har stått - senast behandl jan 09. Igångsatt o nu detta... Det ser ut att vara långt till ett dressyrpass =(
Först 10 dgr boxvila, men har gjort en liten rasthage på ca 10 m så han ser övriga hästar. Korta promenader, tog temp nu och då var det 37,5 så det är väl ingen feber. Har gett PenoVet (endast 35 ml) till denna stora herre =) - det brukar vara nästan 70 på såå stor häst...? Nåja ser glad ut iallafall och än så länge alla fyra fötter på marken...

Vad det tåsträckaren som gick av? Har dessvärre en del erfarenhet av det själv...
Skönt att pållen verkar ta vilan bra iaf, inte kul om de springer som tokar.
All of luck 2 you!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 355
Senast: alazzi
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 268
Senast: Lisa2014
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Livet som enarmad rullar på (har inte så mycket annat att välja på :p ), och bjuder på en del nya upplevelser. Svullnaden i den brutna...
Svar
0
· Visningar
764
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Ny på forumet så vet inte om jag lägger in detta på rätt ställe, men om inte så får admin flytta :) Jag sitter nu med mitt livs...
2
Svar
31
· Visningar
3 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka