Hur förklarar de problemen med ögonen? Är det någon av detta verkar det behövas 2 diagnoser.
PPID kan ge många symptom och återkommande ögonproblem är vanliga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur förklarar de problemen med ögonen? Är det någon av detta verkar det behövas 2 diagnoser.
Min gammelman med PPID, fick rinniga ögon på sommaren. Mer än vanligtPPID kan ge många symptom och återkommande ögonproblem är vanliga.
Hej!Mitt förra sto fick kraftiga humörsvängningar.
Efter 2 års utredningar hit och dit vila, röntgen av rygg och annat hittade vi att hon fick cystor på äggstockarna. Kanske kan vara något att kolla upp?
Dessa gjorde att hon fick väldigt ont när äggen släpptes, hon spände sig och vi letade på fel ställen.
Lycka till hoppas ni hittar vad det är för fel!
Hej!
Vad gjorde ni åt de cystorna? Lät de vara eller avlägsnades äggstocken?
Mvh, Lisa
Tänker: epilepsi , hormoner eller nått med hjärnan
Tack för svarHej Vi skulle tagit bort äggstocken. Detta var några år sedan och kliniken klantade sig rejält
De öppnade upp henne insåg att de inte hade rätt instrument och sydde ihop. Vi behövde inte betala någontng och krändes några turer tillbaks på kliniken pga av buköppningen.
Tyvärr fick vi ta bort henne då vi inte fick bukt/hjälp ordentligt med detta.
Kompisens häst opererade bort äggstocken på sin pga av cystor och det gick hur lätt som helst och hästen är i full gång på tävlingsbanan igen.
...en undran till: vilken klinik anlitade ni?Hej Vi skulle tagit bort äggstocken. Detta var några år sedan och kliniken klantade sig rejält
De öppnade upp henne insåg att de inte hade rätt instrument och sydde ihop. Vi behövde inte betala någontng och krändes några turer tillbaks på kliniken pga av buköppningen.
Tyvärr fick vi ta bort henne då vi inte fick bukt/hjälp ordentligt med detta.
Kompisens häst opererade bort äggstocken på sin pga av cystor och det gick hur lätt som helst och hästen är i full gång på tävlingsbanan igen.
...en undran till: vilken klinik anlitade ni?
...en undran till: vilken klinik anlitade ni?
Så fruktansvärt tråkigt men tyvärr är du inte ensam om hemska minnen från Skara hästklinik. Jag kom in med en häst som var så sjuk att hon stapplade. Först sa de fång, hovbenet var på väg igenom sulan sa de efter att ha röntgat men de ville utreda vidare. Dagen efter var det absolut inget fel på hennes hovar och de hade provridit och menade att hon bara var lat och att jag skulle piska på henne i galoppen Hästen hade då inte varit ridbar på ett år. Veterinären frågade vilken klåpare jag hade haft i munnen på henne då tänderna var helt nedslitna (hon kunde bara äta betfor och uppblött lucern och även det stod i journalen) och jag förklarade igen att hon stod och gnisslade tänder. Då fick jag förslaget att linda henne hårt runt käken och när jag frågade hur hon då skulle kunna äta, dricka och andas fick jag som svar, jag tänkte inte på det... De friskförklarade hästen och sa att hon bara var lat och detta trots att de hade alla journaler på alla undersökningar, behandlingar osv. som hade gjorts det senaste året. Hästen fick somna in hemma strax efter.Då var det Skara Hästklinik som idag inte finns kvar. Nu drivs den av Husaby istället.
Som sagt detta var för över 10 år sedan.
Någon ny operation utfördes inte. Vi blev bara bollade runt bland dåvarande veterinärer. Cystorna/äggen vart fortfarande alldeles för stora och orsakade stor smärta. Såhär i efetrhand fattar jag inte varför det inte gjordes en ny operation.
Bytte klinik till en annan varpå hästen blev utdömd. Hon hade då gått med smärta och avlastat fel så hon fick känningar i ett bakknä.. Riktigt tråkigt.
Vart många trassliga och tråkiga kontakter med kliniken.
Tack för svarDå var det Skara Hästklinik som idag inte finns kvar. Nu drivs den av Husaby istället.
Som sagt detta var för över 10 år sedan.
Någon ny operation utfördes inte. Vi blev bara bollade runt bland dåvarande veterinärer. Cystorna/äggen vart fortfarande alldeles för stora och orsakade stor smärta. Såhär i efetrhand fattar jag inte varför det inte gjordes en ny operation.
Bytte klinik till en annan varpå hästen blev utdömd. Hon hade då gått med smärta och avlastat fel så hon fick känningar i ett bakknä.. Riktigt tråkigt.
Vart många trassliga och tråkiga kontakter med kliniken.