kliande "utslag" mellan ganascherna??

Sv: kliande "utslag" mellan ganascherna??

Vi hade en häst i stallet som fick något liknande på sommaren. Det såg ut som bölder mellan ganacherna och de sprack och började vara. Veterinären trodde att det kunde vara en reaktion på något den hade ätit i hagen.

Fick den där vita pastan utskriven som jag inte minns namnet på just nu. Receptbelagt som man har en spatel när man lägger på och sedan blir det stelt och torkade ut bölderna. Vi tog bort hästarna från den hagen och det kom aldrig tillbaka.

detta som dessa har ser iten alls ut som ring orm.. jag hade det själv en gång plus kossorna jag jobbade med då...
men bra tanke...

åh !
nu har den hästen som ser värst ut en vet tid på måndag på vetstation.. så vet station kan ju inte tro det är smittsamt eftersom hon får komma in med den, känns ju bra :)

så vi får väl se vad detkan vara..
men allergiskreaktion.. hmm...

Vad skönt att kolla upp det! Jag tycker det låter lite skumt med tanke på att de 2 hästarna i den hagen har fått det, mmen inte de som går i andra hagar. Min första tanke är allergiskreaktion på något de ätit. Lycka till hos veterinären!

HEj igen
nu har en av hästarna varit påÅby.
Eftersom såren nu i princip var läkta när dem väl åkte in *grr* så kunde inte vet ta några prover på vad det kunde vara. men hon sade att det var mest troligt något smittsamt och att dem skulle tvätta med något medlen varje kväll..minns ej vad det hette.. och så skulle dem tempas och vid minsta minsta tecken på förändring eller på nya sår skall dem åka in direkt med dem igen. när såren är öppna så dem kan prov ta.
men vet trodde inte på skav eller insekter..

liten uppdatering bara ;)

Typiskt när man väl åker in:p. Skönt att ha kollat upp det iaf. Hoppas det går bra!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka