Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Hej jag är ny här och kan inte så mycket :D men jag skulle vilja be om er hjälp:crazy: min kompis sköter ett föl som antagligen har...
Svar
3
· Visningar
1 013
M
Hästvård Mitt varmblods sto har varit snorig ett tag nu men det är bara genomskinligt och det snoras igenom båda näsborrarna. Är det något...
Svar
1
· Visningar
644
N
Hästvård Hej! Idag hittade jag minst 10 fästingar på min häst och plockade såklart bort dem direkt med en sånhär fästingplockare. Men efter så...
Svar
3
· Visningar
616
Senast: TantEster
·
Hästvård Vi är 2 i stallet som misstänker ringorm på den 3 häst, kollar man på hur de ser ut och så, Så är vi nästan helt 100 på det. vad ska...
Svar
11
· Visningar
1 510
Senast: MatiiiildaK
·
M
Hästvård Hade med shettisen som handhäst igår när jag var ute och promenerade storhäst. Vi travade lite lätt och mkt skritt, visserligen var det...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: independent
·
Hästvård Fan, vi skulle bara ut o skritt en kortis igår. Hästen upptäcker ngt när vi kommit ca 10 min hemifrån som var lite läsktigt. Stannar...
2
Svar
23
· Visningar
2 389
Senast: zeus
·
R
Hästvård Någon som vet något om detta? Det är vår där jag bor och pälsfällningsdags, en av mina damer har fått klåda mellan ganascherna och där...
2
Svar
27
· Visningar
5 047
Senast: zeus
·
Hästvård Bör man göra det? Bör man inte göra det? Vad har ni för åsikter om det? Eller spelar det ingen roll om man spar "rutan" och låter bli...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Centaur
·
B
Hästvård Just nu har jag våra hästar i en hage med lite skugga. Den är stor och ligger öppet och hästarna verkar trivas. Men just nu när det är...
2
Svar
21
· Visningar
4 035
Senast: chira
·
I
Hästvård hejsan någon som vet vart man kan behandla sin häst med iceimpulse. det ska vara som ett slags infrarött ljus som man behandlar mot tex...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: iceland
·
Foder & Strö Jag behöver lite hjälp nu i hö köpar djungeln. Jag har fått tag i hö men de är gammal vall med mesta del hundkex. Jag är lite kluven nu...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Denver
·
Hästvård hejsan!! jag är lite nyfiken på hur ni rider era gamla hästar. hur ofta och hur länge rider ni?
2
Svar
32
· Visningar
10 762
Senast: Jessie14
·
Hästvård Min tvååring fällde sin päls nästintill klart för ett tag sedan. Men nu har hon fått väldigt ruggig päls, ful man och svans? Blir lite...
Svar
9
· Visningar
1 003
Senast: Mauthoria
·
Foder & Strö I år har gräset i min sommarhage hunnit växa till fullängd innan jag fått dit några hästar för att beta - tidigare år har jag släppt...
Svar
6
· Visningar
1 571
Senast: ameo
·
P
Hästvård Hej mestadels på sommaren har jag fått för mig så får min häst vita små fläckar lite här och där. inte många men tillräckligt så man ser...
Svar
7
· Visningar
1 061
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Min ena småtting har kliat manen rejält, nu är frågan har hon fått eksem eller är hon "bara" allergisk? Jag hällde på Switch förra...
Svar
4
· Visningar
774
Senast: Mia_R
·
C
Hästvård Har ni som gett era hästar finadyne märkt några biverkningar? Min har precis avslutat sin kur. Under medicinering har han blivit...
Svar
8
· Visningar
1 774
Senast: MonteRose
·
M
Hästvård Min donna har fått 'nåt' med sin ena bakhov, och min hovis kommer i morgon och hon ska då få av skorna och vara barfota eftersom hon är...
2
Svar
21
· Visningar
3 292
Senast: -moa-
·
Hästvård Ena hästen i stallet sitter fast i korset misstänker jag. Ägare ska kontakta massör/kotknäckre, men till dess, finns det något annat man...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 917
Senast: -moa-
·
Hästvård Hur kommer det sig att vissa hästar har rynkor på mulen, men inte andra? Kan det vara tecken på brist på något? Eller har dom bara...
Svar
9
· Visningar
1 620
Senast: Sinfonie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka