Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård hej mitt sto har börjat klia svansen en massa! Hon är en islandshäst på 16 år och har aldrig haft exem tidigare, vad kan detta bero...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: M-oaa
·
R
Foder & Strö Har nu letat och frågat massor av folk. Varför ska hösilaget vila efter skörden innan man kan börja fodra med det och hur länge ska det...
Svar
13
· Visningar
1 691
Senast: lundsbo
·
Hästvård Min tjej är öm i hovarna, mest fram och är mjuk i sulorna på alla 4 hovarna fast mest V.fram. Hon är lite varm på alla 4 och även puls...
Svar
18
· Visningar
3 332
Senast: JessicaM
·
Hästvård Har en skadad liten fölunge som var på stor utredning på klinik i torsdags med både röntgen och ultraljud där vi dock körde fast i att...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: Lindsen
·
E
Hästvård Har haft min häst i lite mer än 2 år och allt har funkat ganska bra. Han var 8 när jag köpte honom och nu är han 10. Vi har mest varit...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: eloon__
·
M
Hästvård Hej! Jo de är så att jag har en hosthäst. och undrar om någon vet några tips och trix man kan använda sig av för att göra det bästa...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: mavil
·
K
Hästvård Det här kommer bli lite långt så jag hoppas någon orkar läsa.. Jag har några hästar och ponnyer i varierande ålder storlek och...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Kvicksilver
·
E
Hästvård Hur förebygger du skador och sjukdomar på din häst? Rider du på ett "speciellt" sättm, tänkte mest på planeringen av ridningen...
Svar
11
· Visningar
958
Senast: Tagliabue
·
Foder & Strö HEJ Just nu har jag fått för mig att betfor gör mer skada än nytta, vill gärna ha svar av ngn foder expert..... Jag tror att betfor...
Svar
3
· Visningar
1 208
Senast: Pancakes
·
Hästvård Min häst äter skor, känns det som. Vi har grusvägar för att komma till ridrundorna, och det går fort att få lövtunna skor. Är det...
Svar
1
· Visningar
668
C
Hästvård Jag har en 10årig islänning som för en vecka sedan när jag var ute och red markerade lite på h.f. Dagen innan hade han fått springa lite...
Svar
5
· Visningar
3 543
Senast: Thora
·
A
Hästvård När jag var ute och red i söndags så tyckte jag att det var nåt fel på hästen högra framben. Han haltade! Så jag red hem med honom efter...
Svar
15
· Visningar
3 238
Foder & Strö Undrar vad det bästa är att ge en fånghäst så att det inte kommer tillbaka?? Hon har ev fång nu och blir behandlad. Men jag tänkte...
Svar
7
· Visningar
2 121
Senast: Sar
·
A
Hästvård Min häst började halta i traven för 3 dagar sen. hon va inte alls svullen eller någonting. sen för 2 dagar sen då svullnade kotat/hasen...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: axel
·
Hästvård Har haft väldiga problem med min halvblodsvalack nu i 8 veckor... Han har varit halt utan att det blivit bättre.. Det är i knät han har... 2
Svar
33
· Visningar
3 345
Senast: Filur F
·
C
Hästvård Bra eller dåligt?Ge motiveringar varför ni tycker så! 2
Svar
22
· Visningar
2 059
Senast: tja
·
B
Hästvård Behöver massor med hjälp och råd:bow:! Har blivit erbjuden att köpa ett halvblod, en femåring, för en symbolisk summa då det inte...
Svar
5
· Visningar
5 170
Senast: Elisha
·
Hästvård Kan de få väldigt ont i fötterna dagen efter verkning?? Red idag och fick vända för att hon hade så ont! Hon ville mest gå på gräset... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 013
Senast: JessicaM
·
Hästvård Är det någon som provad båda typerna? Fördelar/nackdelar? Alla tips mottages tacksamt! (UTAN disskusioner om jag är djurplågare eller... 13 14 15
Svar
284
· Visningar
31 343
Senast: trofé
·
Hästvård Om en häst har som små vita "prickar" på halsen, under manen ungefär, vad kan det vara då? :confused::confused: Vet inte riktigt hur jag...
Svar
5
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka