tvätta hästen?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare CK_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 2 059
Sv: tvätta hästen?

kl
jag tvättar mina ibland när jag tycker det behövs, om dom blivit väldigt svettiga eller är smutsiga. använder hästschampo. hästana tycker det är skönt!

på vintern undviker jag att bada dom så långt det går.

min gammla häst var kritvit så han fick bada väldigt ofta. tog ingen skada av det öht, han hade tvärtom mkt fett i pälsen och glansig vacker päls.

Sv: tvätta hästen?

Jag spolar av min häst efter varje pass om denne blivit svettig på sommaren. Han njuter verkligen av detta!!! Schamponerar gör jag ca 1g/ v på sommaren men bör samtidigt tillägga att min häst står inne på nätterna året runt. På vintern tvättas han inte av alls trots vi har varmvatten i spolspiltan. Rädd att han ska frysa och bli kall över korset.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 292
Senast: skiesabove
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: ylvali2
·
Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 155
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej hej. Fick höra en ny sak som jag inte har koll på. Hovrandsartros. Någon som känner till något om detta? Hur uppstår det? Hur läker...
Svar
11
· Visningar
1 018
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Budget samt tid för hund
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈