tvätta hästen?

Sv: tvätta hästen?

kl
jag tvättar mina ibland när jag tycker det behövs, om dom blivit väldigt svettiga eller är smutsiga. använder hästschampo. hästana tycker det är skönt!

på vintern undviker jag att bada dom så långt det går.

min gammla häst var kritvit så han fick bada väldigt ofta. tog ingen skada av det öht, han hade tvärtom mkt fett i pälsen och glansig vacker päls.

Sv: tvätta hästen?

Jag spolar av min häst efter varje pass om denne blivit svettig på sommaren. Han njuter verkligen av detta!!! Schamponerar gör jag ca 1g/ v på sommaren men bör samtidigt tillägga att min häst står inne på nätterna året runt. På vintern tvättas han inte av alls trots vi har varmvatten i spolspiltan. Rädd att han ska frysa och bli kall över korset.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
913
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 349
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
2 036
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hård nacke