Medicinera med GastroGard, magsår

Hemlighet

Trådstartare
Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under dygnet vid ungefär samma tid varje dag. Nu när jag läst på lite till så bör man ge det på fastande mage och ca 1 h innan fodring för bästa effekt. Jag har ingen möjlighet att ge det på morgonen innan frukostfodring pga arbete. Någon som har gett vid annan tidpunkt under dagen och fått bra effekt?

Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under dygnet vid ungefär samma tid varje dag. Nu när jag läst på lite till så bör man ge det på fastande mage och ca 1 h innan fodring för bästa effekt. Jag har ingen möjlighet att ge det på morgonen innan frukostfodring pga arbete. Någon som har gett vid annan tidpunkt under dagen och fått bra effekt?
Precis som din veterinär sagt går det jättebra att ge annan tid på dygnet än morgonen. De flesta som är inackorderade har nog lättare ge på kvällen

Jag gav ena hästen på morgonen pga eget stall, hästen hade mest tom mage då och lätt att slänga åt frukosten timme senare. Andra hästen fick på em pga inte eget stall längre så lättast ge när jag kom till stallet på em, mest hon mage då och enkelt att sen ta in en timme senare och ge mat.

Så ge som det passar bäst. Men samma tid, dvs med ca 24 h mellanrum

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 684
Hästvård Hej! Ny här men gör ett försök att få goda råd! Har en nyinköpt häst som efter 3 v hos mig visade sig ha omfattande magsår...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: Honey07
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi... 2
Svar
23
· Visningar
2 768
Senast: Sandora
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 898

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka