Träckprov i kylen?

Nallen

Trådstartare
Om jag tar ett träckprov nu i kväll och lägger i kylen, kan jag posta det imorgon? Det kommer i så fall inte fram till labbet förräns på torsdag. Förstörs provet på något sätt?

Sv: Träckprov i kylen?

Tvärtom är jag övertygad om att du saktar ner "mognadsförloppet" genom att kyla ner det först.

Tänk bara på att det LUKTAR! :D

Jag hade mina prover i dubbla plastpåsar och så låg påsarna i en hink med lock, men det luktade ändå. Flera lager plastkassar är säkrare, men det blir ett ganska stort paket... ;)

Tänk bara på att det LUKTAR! :D

Jag hade mina prover i dubbla plastpåsar och så låg påsarna i en hink med lock, men det luktade ändå. Flera lager plastkassar är säkrare, men det blir ett ganska stort paket... ;)

Man kan packetera klart, det luktar inte särskillt när det är färskt och kylt. Värre om det legat i påse i värme länge... stackars posten!

Jag undrar om de vet vad de där små lådorna och alla tunga, vadderade kuvert innnehåller? :D

Knapplån

Skickade mina prover till en kompis som pluggar till vet, hon skulle kolla de på skolan.
Jag dubbelkollade adressen noga, för man åker nog dit på trakasserier av något slag om de kommer fel...

Haha :rofl:, det där var kul :rofl:..........

Hehe jaa. Om det är nån "ny" som jobbar o så ger man sånt paket till den och säger att det är bajs i, så blir de helt förskräckta och bara släpper det haha!

Däremot är det ett hiiiimla gnäll när man får de där analys-paketen.. för dom tycker dom tydligen luktar såååå äckligt :confused: :D

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Sassy
·
Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
928
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ska röja lite idag, i morgon och på onsdag, så får städtjejen trolla på torsdag... Varit en sväng förbi rehab och testat en "moto...
Svar
0
· Visningar
238
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka