Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kusen min hade när jag fick henne förra sommaren en kotledsgalla på hf (som hon inte led av). Denna galla försvann under vintern, men...
Svar
1
· Visningar
875
Senast: Canoó
·
Foder & Strö Ja hur många lager kör ni med? Är det rundbalar eller fyrkantsbalar?
Svar
9
· Visningar
1 615
Senast: CK
·
M
Hästvård Denna undran har säkert ställt förut och jag har ögnat igenom de fångtrådar jag hittat men blir inge klokare. Vad jag undrar är; Om...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
8 991
S
Hästvård I torsdags så skodde en ny hovslagare min häst. Jag tyckte att hon verkade för hårt. Och hovarna bak har hon satt skon nästan en...
Svar
7
· Visningar
1 288
Senast: stalltanten
·
T
Foder & Strö Förra årets hö blev en miss, köpte för första gången storbalar. Dessa var dammiga fast höet hade fin färg och luktade gott. Antagligen...
Svar
4
· Visningar
1 991
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö Hej! Har funderat mycket på detta, foderstaten - hur bygger man upp den för att det ska passa hästen? Vet att den ska ha visst...
Svar
2
· Visningar
761
Hästvård Hur får man man o svans tjockare? hehe. Kanske någon spray som ni tycker den blir tjockare av och växer fortare eller liknande?? :)
Svar
2
· Visningar
654
Senast: Equilibrium
·
E
Hästvård Min kära ponny har geggat in hela sej i kåda, hela halsen, ryggen och rumpan. Vågar inte lägga på honom en sadel som han ser ut nu...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: M-oaa
·
Hästvård Nu startar jag en tråd om ovanstående sjukdomar. Skulle vara kul att prata och byta erfarenheter med alla som har en häst med någon av...
Svar
5
· Visningar
848
Hästvård Man ser ju dessa hästar med eksemtäcken nu på sommaren. Vad tycker ni om att ta bort en häst om den lider av att ha eksem? Har ni...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: skuggi
·
Hästvård Shettistjejen har kladdat in hela manen med kåda, det ser ut som (och känns som) om hon har ett stort paket svinto efter mankammen...
Svar
11
· Visningar
9 017
Senast: Ewelina
·
P
Foder & Strö hej jag har haft min ponny i en vecka nu. han är importerad så jag vet inte vad har fick för mat där. just nu så ge vi honom havre med...
Svar
13
· Visningar
1 093
P
Hästvård min häst har högre andningsfrequenz i vila när det är varmt ute. Han behandlas med kortison för kroniskt bronkit. Är det normalt att de...
Svar
4
· Visningar
1 308
Senast: Skogstroll
·
M
Hästvård Jag letar häst och provred en nyligen ett sto som hade en märklig galopp. Väldigt stötig- jag kände av det direkt i ryggen. Hästen är...
Svar
5
· Visningar
2 143
Senast: Piamaria
·
C
Hästvård Våran ponny har fått diagnosen infl. i strålbens bursan. Har aldrig varit med om detta innan eller hört om det heller. Har ni???
Svar
8
· Visningar
5 279
Senast: Cheeri
·
Hästvård Min pålle har ett ben med en konstig svullnad. Bakbenet är svullen på ena sidan från kotan upp till hasen. Alltså bara på EN sida av...
Svar
5
· Visningar
789
Hästvård Jag har varit dålig på att titta mina hästar i öronen. Idag när jag kikade i shettisens ena öra fanns där "prickar" som var som...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: Ylva86
·
Hästvård Tidigare för några år sen var jag med om att vi svampade av hästarna med utspädd jodopax efter ridning. Funderade aldrig riktigt på...
2
Svar
23
· Visningar
5 554
Senast: pimy
·
N
Hästvård Lite skriva av sig tråd... I går kväll skulle jag och en kompis lasta våra hästar och åka iväg till en fin skog och ta en trevlig...
Svar
15
· Visningar
1 504
V
Hästvård Min ponny har i flera år kliat sig mkt i manen, men detta bara om sommrarna. Kan även säga att han har ganska lång man, men jag klippte...
Svar
11
· Visningar
1 038
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka