Sv: Jobbigt med hästar i sådan här värme
Tror inte alls att dina hästar mår prima av att stå i solen i 30 grader, att de inte går in i skuggan beror förmodligen på att det är mer insekter där. Ställ in en lösdriftshall i hagen skall du se att de garanterat går in där.
Finns inget levande däggdjur som inte lider av att stå i 30 graders sol, och varför skall hästarna lida? Det är inte att "pjoska" att låta hästarna gå in när det är så här varmt. Hästarna kan inte välja eftersom de är hänvisade till den plats du har valt att stängsla in. Finns inget naturligt alls med att ha hästar i en hage. De klarar mer än man tror skriver du, men vad har de för val?? Måste de lida för att de överlever det??
KL.
Mina hästar är ute dygnet runt året om vare sig de är 30 grader varmt, spöregn, eller snöstorm. 2 av dom är tävlingshästar och dom mår prima av att vara ute. När de är gassande sol så står dom hellre i solen än i skuggan. När de är snöstorm så vill dom oftast inte ens ha täcken på sig och dom står inte i skogen, utan mitt ute på ängen.
Det är bara att sätta på dom flughuva (flugtäcke för dom som vill), en bra insekts spray och se till att dom ha vatten så klarar dom sig alldeles utmärkt. Hästarna viftar bort insekterna åt varandra.
Personligen så tkr jag att de är många som är pjoskiga med sina hästar. Dom klarar mer än vad man tror.
Tror inte alls att dina hästar mår prima av att stå i solen i 30 grader, att de inte går in i skuggan beror förmodligen på att det är mer insekter där. Ställ in en lösdriftshall i hagen skall du se att de garanterat går in där.
Finns inget levande däggdjur som inte lider av att stå i 30 graders sol, och varför skall hästarna lida? Det är inte att "pjoska" att låta hästarna gå in när det är så här varmt. Hästarna kan inte välja eftersom de är hänvisade till den plats du har valt att stängsla in. Finns inget naturligt alls med att ha hästar i en hage. De klarar mer än man tror skriver du, men vad har de för val?? Måste de lida för att de överlever det??