Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Hästvård Det är någonting skumt på gång med min olycksfågel till häst. Han vägrar låta någon röra hans högra bakben eller hov (inte borsta eller...
Svar
7
· Visningar
765
Senast: MagicaDeHex
·
N
Foder & Strö Där jag ska ha min - ännu ofunna - första häst i sommar ingår inte hö i stallhyran utan jag får köpa det på egen hand, men jag planerar...
Svar
3
· Visningar
738
Senast: Nathaaliiie
·
H
Foder & Strö När börjar ni låta era föl smaka på mammas mat? (vid vilken ålder) När börjar ni ge fölet extra kraftfoder/tillskott förutom...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: arabia
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Jag undrar om det tar mycket energi från hästen att gå otäckad hela vintern? (Regntäcke vid regn och mycket snö)... 2
Svar
23
· Visningar
1 960
Hästvård Kort historia tog en liten shettis på foder som sällkskap till min dam, jag visste att ponnyn led av fång, dock hade jag fri...
Svar
3
· Visningar
874
S
Hästvård Vad har ni för "mirakelkurer" för att förhindra att hovarna torkar ut och spricker nu i sommar?? Har hört att man kan smörja...
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: stalltanten
·
Hästvård Har precis lagt ut en stor hösilagebal i min ena sommarhage så den andra ska ha tid att återhämta sig efter torkan. Hästarna,6 st... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 963
Hästvård Hej! Jag undrar om någon har använt Alg-Börjes Carrageen till sina hästar? Funderar detta till min häst, då han är lite slemig i...
Svar
11
· Visningar
3 660
Senast: Lokkur
·
R
Hästvård Min häst får butta nu och jag undrar om nån vet om man kan lägga det i fodret som ligger i blöt över natten. Eller blir det dåligt då... 2
Svar
28
· Visningar
4 451
Senast: pinky
·
M
Foder & Strö Hej! Vet någon vad hästen har brist på om den gräver i marken och slickar o tuggar på allt?? Har hört att de kan vara nån mineral, men...
Svar
1
· Visningar
757
Foder & Strö hej, har letat bland gamla trådar men inte hittat. jag ger hel havre, hur länge håller en säck? funderar på om jag inte borde kunna...
Svar
6
· Visningar
2 882
Senast: catya
·
H
Foder & Strö Jag har en 7årig valack som har gått på sommarbete sedan i början på juni, alltså i ungefär en månad. Jag tänkte att det skulle bli...
Svar
7
· Visningar
1 101
Senast: Madick
·
Hästvård Har hand om en 15 årig häst som precis fått diagnosen erlichia. Vet. vill avakta med tetracyklin behandling för att hon är rädd att de... 2
Svar
27
· Visningar
2 320
Senast: super
·
M
Hästvård Nu är jag orolig och måste höra om ngn har liknande erfarenheter. Min häst har alltid haft svårt med höger galopp. Vi har haft honom... 2
Svar
32
· Visningar
5 838
Senast: Alexandra_W
·
T
Hästvård Jag tog in mina hästar i kväll p.g.a. ösregn. De vuxna ställde sig genast och åt av sitt hö men inte lillen. Han hostade till och det...
Svar
3
· Visningar
726
Senast: trojalotta
·
Foder & Strö Min häst går ute dygnet runt på bete nu, går på en skogs vall så är ju inget super bete man han har inte tappat i vikt utan håller sig...
Svar
18
· Visningar
1 419
Senast: DarkInNight
·
F
Hästvård Min häst har sedan lång tid haft en svårare sida, höger. Han är idag 6 år och jag minns det som om detta har varit något jag tänkt på...
Svar
12
· Visningar
1 782
Senast: zigg
·
N
Hästvård Hejsan! Nu är det så att jag ska få min allra första häst i sommar, efter att ha "slavat" på ett ställe i form av att ha skött hela... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 184
Senast: Nathaaliiie
·
L
Hästvård Det känns som om jag ägnar hela dagarna åt att ta in/ut hästar, mocka och bära vatten. Släpper ut dem tidigt men vid middagstid ser... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 004
Senast: Migo
·
H
Foder & Strö Hejhej! Behöver hjälp, jag har alltid fodrat med havre, müsli o betfor osv. Får snart hem en ny häst, och han ska äta korn. Jag vet...
Svar
2
· Visningar
1 228
Senast: Vita_N_6520
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka