Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ställer en allmän fråga efter att ha noterat att våra hästar inte dricker alls i hagen:eek: Dom har friskt nytt vatten varje dag och...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Marie_K
·
Hästvård Skulle någon vilja dela med sig lite erfarenheter kring sårskador - modell allvarligare. ? Min häst gick omkull ganska våldsamt för...
2
Svar
34
· Visningar
4 702
Senast: MorvanMorr
·
Hästvård Jag ska dra hela historien. Felicia(se bild <----) är min första ponny. Hon är 20 år i år och förra året betäckte vi henne samt ett...
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Blir det mycket/lite, hur blir värdena, etc? Jag undrar speciellt om Skåne, mer specifikt Kristianstad, Hässleholm och de trakterna. När...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 859
Senast: bettysmatte
·
E
Hästvård Hej! Jag har nyss fått en sommarhäst som jag ska ha över sommaren. Men idag när jag satt i hagen så såg jag att det rann jättemycket ur...
Svar
2
· Visningar
5 980
Senast: Enytime97
·
Hästvård Har din nuvarande häst haft kotledsinflamation, om, hur många ggr? Eller har du haft en häst med kotledsinflamation? Hur länge anser...
Svar
13
· Visningar
1 194
Senast: mumin
·
H
Hästvård hejsan :laugh: min häst står & kliar sig mot huset ( han går på lösdrift ). han har fått sår i huvudet , typ precis där pannluggen...
Svar
2
· Visningar
970
Senast: hippihopp
·
M
Hästvård Min häst har länge lidit av konstiga muskelbesvär och har haft muskelspänningar i hela kroppen. Varit grinig och inte fungerat fullt ut...
Svar
19
· Visningar
2 533
Senast: catya
·
Hästvård Om man nu absolut måste droga hästen vid skoning, vem vänder man sig till? Distriktsveterinären? Jag har ingen aning om vad man brukar...
Svar
2
· Visningar
1 092
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård Jag går och småirriterar mej på en tjej i mitt stall som verkligen inte sköter sin häst. Hon bara går i hagen. En medryttare rider henne...
Svar
6
· Visningar
993
Senast: -Catherine-
·
Foder & Strö Sitter här och kliar mig i huvudet, skulle slänga iväg en analys och blir villrådig på om det är någon skillnad om man använder...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: gylle
·
Hästvård Någon mer med ett sto hemma som tror denne är en hingst? :crazy: :D Har för mig att det finns ett bra tillskott för detta, förutom...
Svar
10
· Visningar
1 368
Senast: nexxa
·
C
Hästvård hej. det här är mest riktat mot de som har häst i stockholm och går på bete. Jag har tittat på vädret och det kommer bli regn innat och...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Sorbe
·
N
Foder & Strö Tänkte kolla hur förvarar ni hö? Har ni höskulle? Eller har ni höet i stallet, i någon överbliven box? Och hur vet man om det är...
2
Svar
26
· Visningar
4 711
Senast: cowgirl81
·
C
Hästvård hej. Min häst temp är väldigt konstig..Imorse vid halv 7 hade han 38 men sen klockan 22.30 hade han 38,5? han stod idag. Igår hade han...
Svar
5
· Visningar
658
Senast: gylle
·
Foder & Strö Jag letar efter ett kraftfoder att stödfodra med nu på betet, åt svårfödd, stor (ca 175 i mkh) halvblodsvalack som rids och tränas...
Svar
9
· Visningar
1 628
Senast: pinky
·
S
Hästvård Va in med syrrans häst till veterinär idag. Hon blev kraftigt halt under en ridtur i skogen... Det visade sig vara en påverkan på...
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Sassa
·
  • Låst
Hästvård Hej! Jag ungrar om det är någon som har enkla lösningar till skugga på sommarbetet. Mina stallägare (och de flesta utav resterande...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
8 073
Senast: Ylva86
·
P
  • Låst
Hästvård Nu måste jag får skriva av mig, jag blir så himla upprörd! Alltså vad tänker man med som hästägare om man låter hästar stå mitt ute på...
Svar
9
· Visningar
1 245
Senast: Boj
·
S
Hästvård I måndags kväll när jag tog in min 23 åriga valack var han tjock i bägge bak å på insidan på ena fram. Gick en promenad å det blev...
Svar
1
· Visningar
529
Senast: kicki-emil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka