börja ge kraftfoder igen

Bamse

Trådstartare
när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen.

Man ska väl inte börja ge allt kraftfoder direkt i den mängd han ska ha alltså. Utan jag måste väl vänja in han litegrann tills han har vant sig att äta det igen?

Sv: börja ge kraftfoder igen

när hästen vilade slutade jag ge honom all kraftfoder. Men nu är det dags att börja om med det igen.

Man ska väl inte börja ge allt kraftfoder direkt i den mängd han ska ha alltså. Utan jag måste väl vänja in han litegrann tills han har vant sig att äta det igen?

ja, helt rätt tänkt. magen måste få tid att vänja sig igen

Liknande trådar

Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 272
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 088
Senast: lundsbo
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 948
Senast: Mint
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 258

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka