Sv: Proteinbrist?
Han går i en ganska stor hage med två islandshingstar, de leker inte hårt alls, snarare för lite tycker jag så han får allt äta ifred.
Men jag har börjat tvivla på att han trivs i hagen med dessa två, förut var det bara han och en islänning och då va han lägst i rang, han blev hela tiden bortkörd och verkade inte ha nån speciell nytta av varandra, de verkade lixåm aldrig kompisar, nu går islänningarna ihop och han ensam i samma hage, han ser utstött ut, men samtidigt kan jag hitta alla tre liggandes med nån meter mellan dem....
Jag har börjat se mig efter annat bete, men det är så svårt att hitta samtidigt som han måste åka här ifrån då.
Jag har inte ägt han så länge, hämtade honom i början på Maj om jag inte minns fel, då hade han gått först med sin mor och sedan med ett annat sto, vad jag har fattat det som så har han aldrig haft lekkompisar.
Han äter ortoligt långsamt, och jag har blivit tvungen att fixa en minihage i den stora hagen för att kunna stödfodra honom och sedan släppa ut han igen, hur mycket bör ja ge av lusernen nu i början?
Fri tillgång?