Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En kompis har en två årig halvblodshingst som har ett bråck efter navelsträngen ca 10 cm långt och ca 5 cm djupt eller en aningen...
Svar
3
· Visningar
1 294
Senast: Snowball
·
P
Hästvård Hej, Vi behöver lite tips, det är så här att våra hästar har fått bronkit/ kvickdrag. Helst ska det vara utebox. Men där vi tänkte...
Svar
12
· Visningar
4 971
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Tunn i överlinjen och bukig mage. Hon får lucern. Vad ska vi göra mer? Tillskott, övningar? Hjälp oss, hjälpa henne.
2 3
Svar
47
· Visningar
3 566
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har fått rådet att hälla matolja i diket runt hästarnas hage för att på så sätt minska antalet mygg o knott. (Oljan skulle göra så att...
2 3
Svar
45
· Visningar
13 106
Senast: linnilinn
·
Hästvård Skulle behöva lite tips! Någon som har erfarenhet av ngt BRA tillskottsfoder eller annat som man kan ge hästarna för att hovarna ska...
Svar
10
· Visningar
1 679
Senast: Centaur
·
Hästvård Skulle det funka med ett lager på ca 15 cm fint naturgrus, eller blir det för hårt för en fånghäst? Tänke göra en liten (3,5x3,5 m)...
Svar
4
· Visningar
871
Senast: diablo_
·
Foder & Strö Har hästen på lösdrift så vi ger själva kraftfoder när vi ridit. De dagar hästarna inte ridits får de alltså inget kraftfoder (i min...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hejsan Har tittat på en häst som ja gärna vill köpa, men den har haft fång för 3 år sen, är de stor chans att de kmr tillbaka? Ja kan...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 803
Senast: moonstone_lover
·
H
Hästvård hejhej ! :laugh: min kompis har sin häst hos mig nu över sommaren, & hennes hästs sko satt innan lös men för några dagar sedan så...
Svar
4
· Visningar
1 169
Senast: hippihopp
·
F
Hästvård Hejsan allihopa. Har ett problem med en av våra hästar. Det hela startade med att han hade en böld långt upp på halsen, den...
Svar
9
· Visningar
5 275
Senast: nordsvensk
·
Hästvård "Mitt" sto fick förra året en ganska mjuk (antagligen vätskefylld) knöl mitt på knäet. Först tänkte jag inte så mycket på den, men sedan...
Svar
3
· Visningar
2 427
Senast: UllaBeata
·
Hästvård Jag har fått span på en häst med utläkt griffelbensskada från -07 men känner mig lite osäker på hållbarheten. Skulle ni tveka att köpa...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Vad kan felet vara??:confused: -Häst som är snubblig på båda frambenen då den rids -Tappar bakdelen då den rids -vilar...
Svar
4
· Visningar
767
Senast: lady2
·
Hästvård Min ponny går på bete och idag var han lite varm i ena frambenet och markerade när han travade. Vad skulle ni göra? Låta honom gå...
2
Svar
23
· Visningar
2 600
Senast: Breccia_
·
P
Hästvård Precis som rubriken lyder, så har jag en häst med ganska jobbiga problem med galla. Det behöver inte ens vara så att hon bara stått...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: hila
·
T
Hästvård Med risk för att låta helt korkad - men tanken slog mig och jag blev plötsligt väldigt osäker....:o Köpte en gräsreducerare som pålle...
Svar
5
· Visningar
812
Senast: poniihest
·
I
Hästvård Hjälpte grannflickan med ponnyn igår och blev fundersam över ponnyns has. När han skrittade såg det ut som att hasen nästan hackade när...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: incognito
·
M
Hästvård Hej! Min häst blev ordentligt sparkad i hagen igår, hon står nere på Strömsholm nu... Jag vill ha hjälp att hitta länkar, så jag kan...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Lejonelle
·
E
Hästvård Jag står i ett kollektivstall med min häst plus två till. När jag skulle ta in dem i går haltade den ena hästen ganska ordentligt...
Svar
3
· Visningar
762
R
Hästvård Har ett islandshästföl som är 4 veckor gammalt. För ca 2 veckor sedan fick hon mindre pälslösa fläckar med småa sår i, jag tempade henne...
Svar
3
· Visningar
1 791
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2