Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min pålla har haft lite problem ett tag nu, med svullnad i ett ben och puls, men ingen värme i hovarna. Jag kan ta det från...
Svar
1
· Visningar
773
Senast: Lavinia
·
H
Foder & Strö Är lite nyfiken på hur ni som tränar&rider era hästar "för fullt" under sommarmånaderna gör med utfodringen av era hästar?! Efter...
Svar
3
· Visningar
925
Senast: fleur
·
Hästvård Jag har ett fullblod som jag släppte på sommar bete för några veckor sen och efternågra dagar så märke jag han var varm och hade ökad...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
19 797
Senast: TantEster
·
C
Hästvård Vad tror ni om denna hästen, Proteinbrist eller bara omusklad och tjock? Hästen är ett halvblodssto på 20 år. Inte de bästa...
2
Svar
22
· Visningar
2 044
Senast: Constance
·
M
Hästvård fick hem min häst i lördags då han var rejält halt på höger fram. med lite vila och linement så försvann hältan. hovis kom ut i onsdags...
Svar
2
· Visningar
558
T
Hästvård har en häst med än så länge ganska outvecklad hovbroskförbening. nu har han dragit av sig alla skorna så hovarna gick sönder så mkt...
Svar
9
· Visningar
1 558
Senast: theresesandberg
·
Hästvård Många av er läste säkert artikeln i Ridsport. Jag undrar om någon här har haft en häst som drabbats eller känner någon, och hur...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: K-M-E
·
Hästvård Hejsan. Skulle ta in min häst idag från hagen vid 19.00 hon kom ut runt 11.00 ( Hovslagaren var här ) När jag hade tagit in henne så...
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: martina
·
Hästvård Vid longering igår såg kusen min lite allmänt skum ut i höger varv. Började i vänster varv och där var hon som vanligt, men när vi gick...
Svar
2
· Visningar
1 376
Senast: Tillis
·
Hästvård hejsan , nyss ( nästan ) fått hem min foderhäst , varmblod , som heter Tilla. När jag är ute och rider hostar hon? Och det rinner snor...
Svar
6
· Visningar
1 017
Senast: tillan
·
Foder & Strö Hur lång tid behöver man vänta med att fodra av det nyskördade höet? Och varför behöver man egentligen vänta? Spelar det nån roll om man...
Svar
16
· Visningar
3 094
Senast: Susan
·
Hästvård Har aldrig förr märkt att ston kan ha genomskinlig, lite kladdig vätska i sina juver som rinner ut när man klämmer lite försiktigt på...
Svar
3
· Visningar
2 617
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Jag har börjat spraya min häst med radital på muskeln som går mot bakknäet. På Rekommendation från min kiropraktor, då hästen har lite...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Jag har hört båda att man INTE SKA GE hösilage till fånghäst och att man KAN GE hösilage. Vad gäller? Det vore mycket lättare om vi...
2
Svar
34
· Visningar
3 787
Senast: Invinciblestables
·
S
Hästvård nån som kan ge mig lite info om rubriken? detta är diagnosen jag fick av vettet igår,:cry: jag vet i stora drag vad det innebär, men...
Svar
5
· Visningar
3 064
Senast: Hambo
·
H
Foder & Strö hejhopp :) jag har hört att bananer är doping för hästarna , men det verkar ändå som om man kan ha det som godis till dom. så min...
Svar
9
· Visningar
1 353
Senast: ElinaS
·
Foder & Strö Hej! Har en fundering. På flaskan står det att man ska ge det 2-3 ggr per dag. Mina hästar får krafftfoder bara en gång/dag. Kan man ge...
Svar
6
· Visningar
1 028
Senast: cinna1
·
Hästvård Skriver av mig Charlie gick ut på bete för ca. två veckor sedan, betet är väl kanske inte det optimala fetbetet för henne då hon...
2
Svar
30
· Visningar
3 427
S
Hästvård När jag kollade över mina hästar i dag märkte jag att mitt sto såg svullen ut i könsorganet. Jag klämde lite och tyckte den kändes...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: Reew
·
Foder & Strö JAg har enligt Planck lärt mig att man använder en smältbarhetskoefficient på 0,65 när man räknar ut smältbart råprotein i grovfoder...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka