supersmalt sto

Sv: supersmalt sto

Ursäkta hur kan man ge en förklaring på att hästen ser ut så där..... Hästen är undernärd, hästen får inte tillräkligt med foder och det är inte okej

Hovarna är ju inte lätt att förklara. Men att den är mager kan ju t ex gå att förklara med att den är sjuk och står under veterinärvård. Att den veterinären då har bedömt att hästen kan blir frisk med behandling även om det tar tid. Så visst kan det gå att förklara speciellt om det finns andra hästar på stället som ser bra ut.
Säger inte att det är så i det här fallet men det kan finns förklaringar.

Sv: supersmalt sto

jag har sett hästen kvar i samma förhållanden men det här kommer inte att få gå förbi obemärkt, jag har kontakt med en kvinna på tidningen som också brinner för att hjälpa djur så hon har kontaktat länsveterinären och frågat honom vad dom satt in för resurser för att hjälpa denna häst. ska prata med henne idag igen och är det så att dom inte hjälper hästen på ett bra sätt så kommer hon skriva om detta i tidningen. han var inte så glad över att kvinnan fått nys om detta då det här helt klart inte har skötts på ett sätt där man satt hästens hälsa i fokus. hästen har varit undernärd under en lång lång tid och många har ringt djurskyddet.... :(

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 183
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?