Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag vet att de flesta vill ge sin häst så lång ät/tuggtid som möjligt, jag är dock ute efter det motsatta... Min häst går på bete dygnet...
Svar
15
· Visningar
1 341
Senast: trofé
·
A
Hästvård ska börja bygga ligghall till våra islänningar och har försökt hitta lite info på nätet, men lyckas inte hitta nåt vettigt. nån som har...
Svar
1
· Visningar
554
Senast: Hambo
·
F
Foder & Strö Måste bara få skriva av mig lite! HERRE GUD! Jag letar på lite tillskott, örter mm. och hittar en j*vla massa på diverse hemsidor...
2
Svar
21
· Visningar
1 855
Senast: Frankiiee
·
T
Hästvård Idag hade hästen ett jättetjockt bakben. Jag lät honom röra på sig lite för att se om svullnaden skulle gå ned, men ingen förändring...
Svar
3
· Visningar
1 547
Senast: Myrslok1
·
S
Hästvård Något att oroa sig för? Är en unghäst, 3 år.. Ser också rättså stel ut ibland när hon ska vända sig.
Svar
4
· Visningar
1 124
Senast: skuggi
·
Hästvård Jaha nu har han fått ett ordentligen balltramp! Har gått 3dagar. Någon som har bra tips? På salva? Gjort rent det med jodpax 2ggr...
Svar
7
· Visningar
952
J
Foder & Strö Har tänkt ge granulerad vitlök till mina hästar ett tag, och har en stor hink i stallet. Men när jag började kolla på den gick den ut i...
Svar
3
· Visningar
1 265
Senast: jezzscar
·
M
Hästvård Jag har ett tunnt innetäcke (nät m foder). Vet att man kan smidigt använda det under annat täcke i hagen ex. men sen har jag fått för...
Svar
3
· Visningar
892
Senast: Mervelleux
·
T
Hästvård Det har gått lite mer än 1månad sedan killen skoddes sist, hovslagarn var ute för en tappsko på h.fram för 1-2veckor sedan och idag...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Andorra
·
Hästvård Som rubriken lyder. Det är ju individuellt såklart, men det bör väl finnas en tumregel? För oss människor säger man att håret på...
Svar
14
· Visningar
9 431
Senast: Praefatio
·
L
Foder & Strö Mitt fbl har varit iväg på bete. Hon har var jätte fin i hullet när hon åkte och nu när hon kom hem var hon inte lika fin:crazy:. Hon...
Svar
13
· Visningar
1 280
Senast: Ellyne
·
E
Hästvård Min häst har börjat kissa floder :crazy: De står inne på nätterna nu när det är så dåligt väder, och varje dag är det en fyra-fem...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: gylle
·
A
Hästvård Hej! Mitt ponnysto blev helt plötsligt jättelös i magen, allt kom ut nästan lika löst som vätska. Hon har gått på sommarbete i ca 4-5...
Svar
10
· Visningar
1 149
Senast: anna_nilsson
·
Foder & Strö Min märr är det svåraste och värsta jag nånsin haft i foderväg! Hon är som en ponny och blir fet av att bara andas. Till detta är hon...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Corax
·
M
Hästvård Jag undrar om ni har en häst som gör något konstigt min eller ljud! Min ponny kan efter hon fått "godis" ställa sig och suga på det...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Medrix
·
Z
Foder & Strö Hej! Är generellt rätt dålig på foder, då jag har hästar som överlever på luft i normala fall ;) Mitt sto som har ett 8 v föl vid...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Ziemona
·
T
Hästvård Om denna tråd är på fel ställe ber jag snällt moderatorerna att flytta den! :bow: Jag är i stadiet då man vill lära sig allt man kan...
Svar
7
· Visningar
926
Senast: Badtz Maru
·
Hästvård hon har nu inte sett en ryktborste på 3 veckor :) tog hem henne från hingsten i söndags. i går på tisdag blev de ett bad, bara rann...
Svar
19
· Visningar
1 636
Senast: vinkelina
·
Hästvård Jag har letat lite i gamla trådar men inte hittat något svar på min fråga. Kan man få en häst utdömd pga svår knottallergi? Mvh
Svar
14
· Visningar
2 200
Senast: Gull
·
B
Hästvård Min ponny har stått nu i nästan två veckor nu pga dåligt väder och mycket att göra. Han är 6 år och rids ca 4-5 ggr/veckan, normal...
Svar
8
· Visningar
1 036
Senast: ppiccolo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka