Flugspray som fungerar??

Sv: Flugspray som fungerar??

jag har fått tips av en islänningsägare som jag ska testa ..Blanda Nylanders häst kräm och stryka ut i ansiktet.

tänk på att det kan stekas vid sol av en kräm.
Sen kan de bliallergiska mot den krämen vid samtidigt användande av switch

Sv: Flugspray som fungerar??

*kl*
Vad har ni på digivande ston + föl då?
Ultra Shield ska man ju inte ha då.

Jag använder endast Swift pour on för att slippa knott o fästingar. Verkar fungera bra. Annars har jag slutat med allt vad dyra flugmedel och spayer heter. Det funkar ändå aldrig. De enda som blir glada är tillverkarna som antagligen tjänar grova pengar på oss som vill pröva allt för att sommaren ska bli skön för våra hästar.

Efter att vi hade två hästar på bete hemma vars ägare fullkomligt dränkte sina hästar i diverse medel och flugtäcken och de lik förbaskat sprang runt som tokdårar i hagen och fick ställas in flera timmar om dagen ändå har jag aldrig nåt på mina hästar längre. Till saken hör att mina hästar hade inget annat än inrullad lera på sig och inte en blinning eller annat sattyg på sig :cool: De stod lugnt svans mot huvud och viftade åt varandra och tittade undrande på de två galningarna som sprang runt. Jag tyckte att det bevisade ganska tydligt att det inte funkar med sprayer.

Det jag kan göra är att använda skillingaryds hästsalva och smeta på på känsliga ställen som runt ögon, bringa och vid juvret (dock inte nu när hon diar) runt skapet på valackerna också. Funkar finfint. Sen får de komma in under de värsta timmarna om de verkar besvärade.

Liknande trådar

Hästvård Vi har för tillfället extrema problem här dels har vi som alltid extrem blinnig/broms invasion dagtid vilket vi brukar lösa med att låta...
Svar
4
· Visningar
2 453
Senast: kemppi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2