N
Nataliia
Sv: Flugspray som fungerar??
Jag tycker Ultrashield fungerar bäst
Jag tycker Ultrashield fungerar bäst
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag sprayar och sprayar men broms och blinnnigar verkar skita i det och förföljer oss i stora svärmar, hästen blir helt förtvivlad och det går knapt att rida....
Just nu använder jag Renons (citrondoftande) och Prob (tjärdoftande) och inget verkar avskräcka dessa hemska bitande insekter. Har även provat Bremsenblocker, vilket luktar likadant som Prob och funkar lika bra (dåligt).... Det verkar vara antigen citron el tjärdoft på dom flesta medel.
Finns det verkligen inget medel som FUNKAR?
KL
Ultrashield vann testet i senaste Häst och Ryttare, i ett blindtest bland x antal hästägare där olika medel testades utan att hästägarna visste vilket medel de använde. Equimin kom 2:a.
Mina erfarenheter överrensstämmer med studien som sagt
jag har ett som är skitbra!!!är det som funkat bäst av alla hittade det för ett par år sedan.
är inget spray men ett medel man blandar ut med vatten.RB 86 heter det!
men det funkar bra om man tar på det en gång om dagen.
andvänder en vanlig diskborste att applicera med!
KL
Ultrashield vann testet i senaste Häst och Ryttare, i ett blindtest bland x antal hästägare där olika medel testades utan att hästägarna visste vilket medel de använde. Equimin kom 2:a.
Mina erfarenheter överrensstämmer med studien som sagt
Den jodopax lösningen jag sprayade med var väldigt svag.
Jag vet inte riktigt i vilka proportioner för jag tog en färdigblandad brukslösning och spädde med minst tio ggr vatten.
Vätskan ska vara ganska ljus, nästan gul.
Jag har också RB86 - men tycker det är lite besvärligt för om det inte är riktigt varmt väder så delar det på sig. Det blir tjocka klumpar resp vatten - istället för utblandad lösning som det ju ska vara... Eller har du något bra knep för att undvika det?